دفن بهداشتی زباله های منطقه سراوان آغاز شده است

۱۳۹۵/۰۷/۲۶ - ۲۳:۲۴:۲۴
کد خبر: ۴۷۰۴۳۳
دفن بهداشتی زباله های منطقه سراوان آغاز شده است
معاون سیاسی فرماندار رشت گفت: در فاز اول قرار است ضمن تهیه کلیه تجهیزات لازم، انتقال زباله های دپو شده به سایت و دفن بهداشتی آن طبق روال طبیعی، صورت پذیرد که این امر با جدیت در سطح گسترده از روز یکشنبه شروع شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در گیلان، علی وارسته، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت در خصوص مشکل چند روزه اخیر و نارضایتی مردم سراوان از تجمع زباله ها در این منطقه، گفت: با توجه به تجمع اهالی محترم روستای سراوان در اعتراض به معضل ورود 37 ساله پسماندها به این منطقه و تجمع حشرات موذی و بوی تعفن زیاله ها و شیرابه های آن و تمرکز ویژه مسئولین ذیربط به این امر، بعد از برگزاری جلسات متعدد، قرار بر این شد که راه حل این مسئله در سه فاز، اجرایی شود.

وی افزود: در فاز اول قرار است طی یک مهلت 15 الی 20 روزه، ضمن تهیه کلیه تجهیزات لازم از ادارت و نهادهای مربوطه، انتقال زباله های دپو شده به سایت و دفن بهداشتی آن طبق روال طبیعی، صورت پذیرد که این امر با شدت و جدیت بیشتر و در سطح گسترده از روز یکشنبه شروع شده است.

وارسته در خصوص کمبود شن و ماسه جهت پوشش زباله های دفن شده گفت: تمهیدات لازم جهت تهیه شن و ماسه کافی برای انجام این امر، صورت پذیرفته است و تاکنون نزدیک به بیست کامیون شن به سایت دفن زباله فرستاده شده است.

وی ادامه داد: در خصوص سمپاشی قدرتمند جهت دفع حشرات و حیوانات موذی نیز، فکرهای خوبی اندیشیده شده است و تغییرات میدانی ظرف این مدت قابل مشاهده خواهد بود.

معاون سیاسی فرمانداری شهرستان رشت با اشاره به همکاری قابل تقدیر مردم با مسئولین در پیشبرد این امر گفت: مردم منطقه سراوان با هوشیاری بسیار و همدلی با مسئولین، از شیطنت های گروهی خاص که قصد سوءاستفاده از معضل به وجود آمده را داشتند، جلوگیری نمودند.

وی ادامه داد: ورود زباله از دیگر شهرستان ها به این منطقه نیز از دیگر مشکلاتی است که باید با بررسی های لازم، در مورد آن چاره اندیشی شود.

این مسئول، اجرای فاز دوم و سوم را میان مدت و بلند مدت خواند و تصریح کرد: در مورد فازهای دوم و سوم همچنان در حال هم اندیشی هستیم و سوزاندن زباله ها و بستن قرارداد با یک شرکت آلمانی در جهت خرید زباله و تبدیل آن به انرژی، در حال حاضر از برنامه های پیش بینی شده برای فازهای دوم و سوم هستند.

 

نظر شما