جعفرزاده:

هزینه در حوزه قرآن سلامت فرهنگی جامعه را تضمین می کند

۱۳۹۵/۰۸/۰۳ - ۲۳:۱۴:۲۴
کد خبر: ۴۷۳۶۰۳
هزینه در حوزه قرآن سلامت فرهنگی جامعه را تضمین می کند
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان ما با فراگرفتن قرآن بیمه می شوند و از صدها بزهکاری اجتماعی فاصله می گیرند لذا هزینه کردن در حوزه قرآن سلامت فرهنگی جامعه را تضمین می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در گیلان،غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از مسابقات سراسری قرآن اظهار کرد: قرائت این حجم از قرآن با وجود این همه قاری فضای روحانی خاصی به گیلان بخشیده است و این بیانگر این است که گیلان علاوه بر مواهب طبیعی، از فرهنگ معنوی خاصی هم برخوردار است.

 

وی افزود: باتوجه به اینکه در تاریخ ذهنیت خوبی نسبت به دریا وجود ندارد، به حمدالله جمهوری اسلامی ایران نشان داد که اصلا اینطور نیست زیرا ما اکنون شاهد برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور هزار نخبه قرآنی در کنار سواحل خزر هستیم.

 

نماینده مردم رشت گفت: امیدوارم سایر دستگاه های استان گیلان نیز بتوانند در عرصه های گوناگون فرهنگی، ملی، اجتماعی، ورزشی و ... میزبان برگزاری مسابقات ملی و کشوری باشند زیرا این امر در جذب توریست و تقویت گردشگری استان بسیار اثرگذار است.   

 

جعفرزاده تصریح کرد: نقش بی بدیل اوقاف و امورخیریه را در میزبانی از سی ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن که به نحو احسن نسبت به ارتقای فرهنگی گیلان کمک کرد، نباید نادیده بگیریم.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مکان برگزاری مسابقات دسترسی راحت و مناسبی ندارد اما گیلانیان قرآن دوست، در روزهای سرد و بارانی در این مکان حاضر می شوند که قطعا برگزاری این مسابقات بسیار ارزشمند است و در تاریخ معنوی و فرهنگی گیلان برای همیشه ثبت خواهد شد.

 

نماینده مردم رشت در مجلس دهم با تاکید بر اینکه امیدوارم سایر دستگاه ها هم در برگزاری مسابقات ملی و کشوری به میزبانی گیلان پیشتاز باشند، بیان کرد: یکی از مزایای برگزاری مسابقات قرآنی، پخش مستقیم از شبکه قرآن، باران و رادیو قرآن است که در این برنامه ها مرتب از گیلان به عنوان کانون فرهنگی یاد می شود.

 

این نماینده مردم رشت در مجلس دهم در خصوص اعتبارات به بخش قرآنی گفت: محدودیت مالی و پولی در کشور وجود دارد اما باید به این بخش توجه ویژه شود زیرا جوانان ما با فراگرفتن قرآن بیمه می شوند و از صدها بزهکاری اجتماعی فاصله می گیرند لذا هزینه کردن در حوزه قرآن سلامت فرهنگی جامعه را تضمین می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز