مسابقات قرآنی مدهامتان در گیلان پایان یافت

۱۳۹۵/۰۹/۱۴ - ۰۸:۵۲:۰۷
کد خبر: ۴۸۹۳۰۲
مسابقات قرآنی مدهامتان در گیلان پایان یافت
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد گیلان از پایان مسابقات قرآنی مدهامتان در این استان با برگزاری آزمون کتبی مسابقات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان، حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره قرآنی«مدهامتان» در رشت اظهار کرد: این جشنواره از سری جشنواره بزرگ جوانان مساجد کشور است که در راستای نشر و ترویج معارف قرآنی، شعائر دینی و استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جهت جذب بیشتر جوانان به مساجد برگزار شد.

وی اظهار کرد: قرائت، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، اذان، ترتیل، تفسیر، رشته مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز از رشته های این جشنواره است.

حجت الاسلام پورابراهیم با بیان اینکه این جشنواره به دو صورت کتبی و شفاهی برگزار شد ادامه داد: مرحله شفاهی این مسابقات در رشته های قرائت، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، قرائت، اذان، ترتیل، صحت حمد و سوره و اذکار نماز، ۱۵ مهر در مجتمع خاتم الانبیاء(صلی الله علیه و آله) رشت برگزار شد.

پورابراهیم تصریح کرد: در این رشته ها ٢٨٧ قاری و حافظ به رقابت با یکدیگر پرداختند.

وی به مرحله کتبی این جشنواره که با ثبت نام اینترنتی همراه بود اشاره و بیان کرد: این آزمون در رشته تفسیر ویژه ائمه جماعات، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال بصورت اینترنتی برگزار شد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان افزود: فقط نفرات برتر رشته تفسیر این آزمون به مرحله کشوری راه پیدا می کنند.

وی اذعان کرد: مرحله کشوری یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان از ۲۳ لغایت ۲۶ آذر سال جاری در قم برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز