ورود جبهه هوای سرد و بارشی به گیلان از اواخر هفته

۱۳۹۵/۰۹/۱۵ - ۱۴:۰۳:۳۹
کد خبر: ۴۹۰۰۷۷
ورود جبهه هوای سرد و بارشی به گیلان از اواخر هفته
سازمان هواشناسی گیلان از ورود سامانه بارشی و جبهه هوای سرد به منطقه از اواخر هفته جاری خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان و به نقل از سازمان هواشناسی گیلان ، نقشه های هواشناسی نشان دهنده تقویت تدریجی جریانات ناپایدار از امشب(دوشنبه شب) درمنطقه است.

این سامانه بارشی تا اواخر وقت سه شنبه فعال بوده و به تدریج تضعیف و از منطقه خارج خواهد شد. خاطر نشان می شود جبهه هوای سرد و بارشی دیگری از روز پنجشنبه به سواحل جنوبی دریای خزر نفوذ کرده و تا ظهر جمعه در منطقه فعال خواهد بود.

بنابراین طی بازه های ذکر شده، افزایش ابر، مه آلود بودن هوا، کاهش قابل ملاحظه دما، بارندگی و وزش باد(بعضی نقاط شدید)، ارتفاعات و دامنه ها بارش برف و همچنین در مناطق مستعد جلگه ای بارش مخلوط برف و باران یا بارش برف مورد انتظار می باشد.

بر این اساس: • دریا مواج و توفانی خواهد بود. •

با توجه به شرایط بارش شدید، آبگرفتگی معابر در بعضی نقاط وجود خواهد داشت.

• به رانندگان وسایل نقلیه توصیه می شود با توجه به شرایط بارندگی و برف (لغزندگی سطح جاده ها و محور های کوهستانی)، مه آلود بودن هوا (کاهش دید) و کاهش محسوس دما، ضمن رعایت نکات ایمنی، به وسایل و تجهیزات زمستانه مجهز باشند.

• بخش های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، مرغداری ها، آبزی پروران و شاخه های کشاورزی مرتبط، تمهیدات لازم را بعمل آورند. • با توجه به نفوذ و استقرار هوای سرد ، به والدین دانش آموزان توصیه می شود نسبت به پوشش مناسب برای دانش آموزان اقدام نمایند.

بخش های مختلف اجرایی استان نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع آب و برق، شرکت ملی گاز، شرکت پخش فرآورده های نفتی، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، سازمان راهداری، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل و نقل، پلیس راه و راهور و شهرداری ها و ... با توجه به اخطاریه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آورند و توصیه های کارشناسی خود را صادر نمایند.

شایان ذکر است هرگونه تغییر در نقشه های هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد.

 

نظر شما