برگزاری مراسم جشن روز دانشجو در دانشگاه گیلان

۱۳۹۵/۰۹/۱۵ - ۱۷:۴۵:۰۸
کد خبر: ۴۹۰۱۷۳
برگزاری مراسم جشن روز دانشجو در دانشگاه گیلان
به مناسبت ۱۶ آذر (روز دانشجو)، مراسمی با حضور دانشجویان دانشگاه گیلان در تالار شهید مطهری دانشکده علوم کشاورزی دانشگاه گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان در ابتدای مراسم ضمن گرامیداشت و تبریک روز دانشجو، ۱۶ آذر را آغاز حرکت استکبارستیزانه در ایران دانست. رئیس دانشگاه گیلان دانشجویان امروز را دانشجویانی با بینش سیاسی قوی خواند که استکبار و مناسبات سیاسی روز جهان را به خوبی می شناسند.

دکتر رضی در ادامه کسب مقام اول در برگزاری نقد و مناظره و مقام سوم در برگزاری میزگردها توسط دانشگاه گیلان در سطح دانشگاه های کشور را الگویی برای برگزاری برنامه های پرثمر و بی حاشیه دانشگاهی دانست. وی در پایان با تشکر از همه تشکل ها و انجمن های دانشگاهی، از تلاش های این دانشجویان در عرصه های گوناگون تشکر کرد.

در ادامه مراسم کیوان محمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با اشاره به آغاز بیداری جامعه ایرانی در دوران معاصر، ۱۶ آذر را مبدأ این بیداری دانست. وی در ادامه با اشاره به لزوم گسترش تفکر علمی در میان جامعه، نقش دانشجویان را در این زمینه بسیار مهم خواند. رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با اشاره به این مطلب که دانشگاه محل گردهمایی های سیاسی نیست خواستار ایجاد فضایی برای بررسی سیاست علمی در دانشگاه شد.

شایان ذکر است در این مراسم گروه های هنری دانشجویی نیز به ارائه برنامه پرداختند.

 

نظر شما