برای سومین سال پیاپی در آستانه ی هفته وحدت صورت گرفت:

دیدار جمعی از علما و روحانیون اهل سنت استان با استاندار گیلان

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۱۵:۱۶:۱۱
کد خبر: ۴۹۲۵۳۸
دیدار جمعی از علما و روحانیون اهل سنت استان با استاندار گیلان
استاندار در آستانه ی آغاز هفته ی وحدت ظهر امروز در دیدار با علما و روحانیون اهل سنت گیلان گفت: پرداختن به مسائل حفظ وحدت از سوی مسئولان نظام و دولت حاکی از اهمیت توجه به مذاهب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، محمدعلی نجفی در این دیدار صمیمی که برای سومین سال پیاپی با حضور علما  و روحانیون اهل سنت و نیز فرمانداران و ائمه جمعه اهل تشیع و تسنن شهرستان های تالش،رضوانشهر و آستارا در استانداری برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن ایام میلاد پیامبر عظیم الشأن اسلام و هفته وحدت افزود: سنگ بنای نامگذاری هفته وحدت براساس نظر ارزشمند بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر لزوم وحدت بین اهل تشیع و تسنن گذاشته شده است.

وی به نگاه بلند امام راحل و رهبر معظم انقلاب درخصوص حفظ وحدت مذاهب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: استکبار جهانی و صهیونیست برای ایجاد تفرقه و نزاع بین مذاهب اسلامی بویژه اهل تشیع و تسنن در تلاش هستند که تاکنون موفق نبوده و نخواهند بود.

نماینده عالی دولت در گیلان به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر جلوگیری از هرگونه تفرقه در بین برادران اهل تشیع و تسنن اشاره و اظهار داشت: پرداختن به مسائل حفظ وحدت از سوی مسئولان نظام و دولت حاکی از اهمیت توجه به مذاهب اسلامی است.

وی اظهار داشت: افکار تفرقه برانگیز باعث از بین رفتن وحدت در بین مسلمانان می شود که متأسفانه برخی نادانسته به آن دامن می زنند.

نجفی گفت: ممکن است برخی اندیشه ها به غلط در افکار برخی جاهلان که به ظواهر کلمات بسنده می کنند گسترش پیدا کند که هرگز خط امام و رهبری در  این مسیر نبوده است.

وی به نگاه و شعار رئیس جمهور در ایام انتخابات که بر حفظ وحدت شکل گرفته بود اشاره و خاطرنشان کرد: این نگاه  به عنوان مشی و رفتار دولت محسوب شده و در استفاده از نیروهای انسانی با اندیشه ها و مذاهب مختلف تجلی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه دشمنان با شیطنت در حال دامن زدن به اختلافات مذاهب اسلامی هستند افزود: باید همیشه آگاه و هوشیار باشیم تا ذره ای اجازه ی نفوذ آنان به اندیشه های مردم را ندهیم.

وی با اشاره به برنامه های دولت مبنی بر استفاده از قومیت ها و مذاهب برای همگرایی و تقویت وحدت فرهنگی و ملی تصریح کرد: در 3 سال گذشته بهترین توفیقات عمرانی را در مناطق سنی نشین استان شاهد بوده ایم.

استاندار گیلان با بیان اینکه در زمان حضور در مناطق اهل تسنن مورد استقبال پرشور و گرم آنان قرار می گیرم افزود: این نشان از وجود صمیمت در بین برادران و خواهران اهل تشیع و تسنن دارد.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندی برادران و خواهران اهل تسنن نسبت به بنده به عنوان یک سرمایه ماندگار و آرام بخش برایم محفوظ است.

نجفی افزود : هرگز برای بنده در انتصابات اینکه فردی از اهل تسنن یا اهل تشییع باشد تفاوتی ندارد و به شایستگی ها فکر می کنم.

در این دیدار برخی از علما و روحانیون اهل تسنن به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

12 لغایت 17 ربیع الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.   

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز