بزرگداشت استاد محمد روشن برگزار می شود

۱۳۹۵/۰۹/۲۲ - ۱۴:۰۰:۳۵
کد خبر: ۴۹۲۹۰۷
بزرگداشت استاد محمد روشن برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، بزرگداشت استاد محمد روشن ، فرهیخته و پژوهشگر گیلانی ساعت 16 روز دوشنبه 22 آذر ماه در سالن دکتر رحمدل مجتمع خاتم الانبیاء برگزار می شود .

استاد محمد روشن متولد 1312 ، دانش آموخته ادبیات ، یکی از پژوهشگران عرصه فرهنگ و تاریخ کشور است . محمد روشن از سال 1337 تا 1348 به دبیری در دبیرستانهای رشت اشتغال داشت. و از سال 1350 به هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ ایران پیوست و در دوره های فوق لیسانس و دکترای زبان و ادبیات فارسی و دوره فوق لیسانس رشته تاریخ و زبان شناسی تدریس کرد.محمد روشن در کنگره جهانی بزرگداشت نهمین سده نظامی در دانشگاه تبریز (تیر ماه 1370) و نیز کنگره خواجوی کرمانی در دانشگاه کرمان ( مهرماه 1370) عضویت داشت. وی در کنگره بزرگداشت استاد دکتر معین که از سوی دانشگاه گیلان در اردیبهشت 1370 برگزار گردید ، عضو هیئت اجرائی کنگره را بودو نیز در کنگره گیلان شناسی دانشگاه گیلان، در شهریور 1372 مشارکت داشت.

در تمهید مقالات ‹‹ فرهنگ معین›› از همکاران نخستین آن بزرگوار بود. ‹‹ داستان رستم و سهراب ›› مصحح استاد مینوی، ‹‹ داستان فرود›› مصحح روشن در بنیاد شاهنامه به مناسبت جشنواره طوس در 1354 منتشر گردید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز