رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

سرطان دومین عامل مرگ و میر در گیلان است

۱۳۹۵/۱۰/۰۹ - ۱۵:۲۳:۳۵
کد خبر: ۴۹۹۷۷۵
سرطان دومین عامل مرگ و میر در گیلان است
سرطان در جهان یکی از عوامل مرگ و میر است و در استان گیلان پس از بیماری های قلبی و عروقی دومین عامل مرگ و میر محسوب می شود.

منصور قناعی، رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: سرطان در جهان یکی از عوامل مرگ و میر است و در استان گیلان پس از بیماری های قلبی و عروقی دومین عامل مرگ و میر محسوب می شود .

وی طرح غربالگری و بیماریابی را مهم ترین عامل تشخیص زودهنگام سرطان عنوان کرد و افزود : غربالگری کمک شایانی به فرد خواهد کرد تا قبل از علامت دار شدن این بیماری بتوانیم به بیمار کمک کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد : تشخیص زودهنگام می تواند بهبودی کامل را برای فرد رقم بزند و یافتن زودتر و تشخیص عوامل پیش سرطانی یا در مراحل اولیه ، از هزینه های گزاف درمانی و مرگ و میر جلوگیری می کند.

 قناعی با بیان اینکه سرطان چیزی نیست که اگر فرد علامت نداشته باشد در بدن رشد نکند ، بلکه این سرطان با جسم فرد زندگی می کند،خاطر نشان کرد : باید غربالگری سرطان روده بزرگ و مثانه با آزمایش های دقیق اعم از کولونوسکوپی، آندوسکوپی انجام شود و نمی توان با یک آزمایش مدفوع ساده به فرد بگوییم که سالم است.

وی با تاکید بر اینکه ۴۰ درصد از مرگ و میر ناشی از سرطان به واسطه غربالگری کاهش می یابد، گفت : ممکن است که بیمار نسبت به انجام آزمایش ها واکنش نشان دهد، اما می توان با ایجاد اطمینان در بیمار و آگاهی بخشی او از خطرات بیماری ، وی را از مرگ و میر و هزینه های اضافه و فشار بر خانواده ها نجات داد.

  رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بیشترین موارد ابتلا به سرطان در خانم ها ،سرطان پستان است، اظهار کرد: بیشترین مرگ و میر در خانم ها در جهان به واسطه ابتلا به سرطان  پستان است و اگر زود تشخیص داده شود منجر به درمان خواهد شد.

قناعی با اشاره به اینکه ، آنچه که به عنوان سونامی سرطان در گیلان نام برده می شود چنین چیزی وجود ندارد افزود : گیلان هنوز در بروز سرطان در رتبه متوسط به بالا قرار دارد و با پیشگیری و شناسایی به موقع می توان این مقدار را کاهش داد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز