ایران و هند ۲ قدرت اول رده های سنی جهان و آسیا در شطرنج هستند

۱۳۹۵/۱۱/۰۳ - ۱۴:۳۲:۴۰
کد خبر: ۵۰۹۱۲۶
ایران و هند ۲ قدرت اول رده های سنی جهان و آسیا در شطرنج هستند
رئیس فدراسیون شطرنج گفت: ایران و هند 2 قدرت اول شطرنج در رده های سنی نوجوانان و جوانان در جهان و آسیا هستند .
به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان و به نقل از  پایگاه خبری ورزش وجوانان گیلان ،مهرداد پهلوانزاده افزود: در شطرنج رده های سنی نوجوانان و جوانان به همراه کشور هندوستان قدرت اول در جهان بشمار می رویم و همچنین در آسیا نیز رقابت سختی را با هندوستان داریم.
وی اظهار کرد: در رده سنی بزرگسالان نیز پس از کشورهای چین و هندوستان در رتبه سوم آسیا قرار داریم و در جهان نیز در بخش آقایان در رتبه 38 و در بخش بانوان در رتبه بیستم هستیم .
وی ادامه داد: این در حالی است که در المپیاد جهانی شطرنج که طی سال جاری و با حضور 187 کشور برگزار شده بود ، تیم ملی شطرنج ایران توانست با درخشش خود در رتبه نهم قرار گیرد.
وی در ادامه به مهمترین برنامه های این فدراسیون اشاره و بیان کرد: مهمترین هدف ما حضور قدرتمند در رقابت های شطرنج قهرمانی داخل سالن آسیا است که سال آینده در کشور ترکمنستان برگزار می شود.
رئیس فدراسیون شطرنج اضافه کرد: ما با قدرت در این دوره از رقابت ها حضور خواهیم یافت تا بتوانیم با کسب مدال ، مقام شایسته ای را در رقابت های ورزشی داخل سالن آسیا کسب کنیم .
پهلوانزاده در ادامه به مسابقات بین المللی جام خزر اشاره و بیان کرد: مسابقات بین المللی خزر جام شناخته شده ای در جهان است و به عنوان یکی از مسابقات مهم بین المللی محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: پس از اتمام پانزدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام خزر، مسابقات بین المللی دهه فجر به میزبانی سرعین اردبیل برگزار خواهد شد و پس از آن نیز ، یکدوره مسابقه شطرنج سریع در شمیران تهران برگزار می شود.
وی افزود: همچنین مسابقات شطرنج قهرمانی بانوان جهان به میزبانی تهران برگزار خواهد شد و امیدواریم که میزبان شایسته ای برای این دوره از رقابت ها باشیم و بانوان شطرنجباز شایسته ایران نیز بتوانند مقام های خوبی را کسب کنند.
پانزدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام خزر از جمعه شب با حضور بیش از 800 شطرنجباز از ایران و 17 کشور خارجی در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت آغاز شده است.
علاوه بر حضور شطرنجبازان مطرح و ملی پوش ایرانی در این دوره از رقابت ها ، شطرنجبازان کشورهای روسیه ، اسپانیا ، فنلاند ، انگلستان ، ترکیه ، هلند ، هندوستان ، ترکمنستان ، اوکراین ، آمریکا ، جمهوری آذربایجان ،گرجستان ، مجارستان، رومانی ، ارمنستان ، عراق و تاجیکستان در پانزدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام خزر حضور دارند.
شطرنجبازان حاضر در این دوره از رقابت ها ، در چهار جدول و در 11 دور به روش سوییسی با هم به رقابت می پردازند که در جدول گروه A شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای 2000 ، در جدول گروه B شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی زیر 2000 ، در جدول گروه C بانوان شطرنجباز و در جدول گروه D نیز ، شطرنجبازان زیر 14 سال حضور دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز