به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت:

نشست «نقش زن در تداوم نهضت عاشورا و پیروزی انقلاب اسلامی» برگزار شد

۱۳۹۵/۱۱/۱۷ - ۲۱:۳۳:۳۹
کد خبر: ۵۱۶۳۰۳
نشست «نقش زن در تداوم نهضت عاشورا و پیروزی انقلاب اسلامی» برگزار شد
نشست «نقش زن در تداوم نهضت عاشورا و پیروزی انقلاب اسلامی» در تالار گفتمان ساختمان تاریخی شهرداری رشت به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت برگزار شد.

این مراسم  با حضور دکتر سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت؛ سید رضا موسوی روزان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت، فرانک پیشگر رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت، مریم گل احضار مدیر برنامه ریزی ؛ صدیقه ستاره شناس مسئول منابع انسانی و زینب فلکدوست مشاور شهرداررشت در امور بانوان ، علی خلیلی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت؛ افسانه برنجکار مشاور فرماندار رشت در امور بانوان  و نیز جمعی از خانواده ایثارگران برگزار شد.

 سید محمد علی ثابت قدم شهرداررشت در این  مراسم  با اشاره به حضور زنان در عرصه های سیاسی و اثرگذاری انها بر تغییر ادبیات سیاسی جهان اظهار داشت: با توجه به نقش حضرت خدیجه (س) به عنوان اثر گذار اقتصادی ، می توان اثبات کرد که  اسلام به دنیا نشان داد چگونه یک زن می تواند سکان اقتصادی  یک تفکر را در دنیا به دست گیرد.

شهرداررشت تاکید کرد:این بهترین الگو برای یک جامعه توسعه یافته است ، تاریخ خود گواه است که جامعه ایرانی در پذیریش نقش زنان در جامعه پیشگام بوده است و انقلاب اسلامی این حضور را موثر تر کرد.

ثابت قدم گفت: آمار بالای زنان تحصیلکرده؛ متخصص، نشان از این دارد که زنان ایرانی انگیزه تعالی دارند و این امر در استان گیلان مشهودتر است نگاهی به عقبه اقتصادی این استان نشان می دهد که در  گیلان به عنوان یک استان کشاورزی ، نقش زنان به چه میزان اثر گذار است.

وی با شاره به اینکه نسبت کارکنان زن به مرد در شهرداری رشت 14 درصد است تاکید کرد: این نسبت در سطوح مدیریتی به 40 درصد می رسد و این نشان می دهد نگاه مدیریت شهری این واقیعت مهم را به چند دلیل پذیرفته است.

وی انضباط و دقت کاری بانوان و نیز کیفیت فعالیتهای انجام شده توسط بانوان و نیز نگاه رقابتی انها با مردان را از دلایل مهم برای بازگشایی مسیر حضور زنان در سطوح مدیریتی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اگر فرصت برای بانوان در جامعه ایجاد نکنیم به زحماتی که زنان برای کسب تخصص کشیده اند خیانت می شود.

شهردار رشت افزود: زنان باید ضمن حضور در جامعه با انجام نقش محوری خود در تربیت فرزندان مسیر توسعه را به پایداری حداکثری برسانند.

سید رضا موسوی روزان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت نیز در این مراسم  اظهار داشت: اگر چه به حق بانوان پس از انقلاب بسیار توجه شده است اما هنوز این حق به طور کامل ادا نشده است.

وی با تاکید بر اینکه زنان ایرانی با حجاب اسلامی خود به مدعیان حقوق زنان و دشمنان اسلام اثبات کردند که چگونه یک بانوی مسلمان می تواند در سرنوشت کشور موثر باشند گقت: از نمایندگان گیلان می خواهم که از توان متخصصان استان به ویژه بانوان در سطوح کلان کشور استفاده کنند.

موسوی روزان گفت: شهرداررشت دراین  مسیر قله ها را فتح کرده است و بخش اعظمی از مدیران  شهرداری بانوان هستند و شما نمی توانید در هیچ سازمانی مانند این فضا را پیدا کنید.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت تصریح کرد: امروز باوری در بین شهروندان رشت ایجاد شده است که می توان به مدیریت بانوان اعتماد کرد و کارهای سخت را به آنها سپرد و بانوان باید خود حافظ این اعتماد باشند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز