تاسیس پیست اتومبیلرانی و موتور سواری در توسعه آموزش و کاهش تصادفات جاده ای نقش بسزایی دارد

۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - ۱۴:۱۰:۱۷
کد خبر: ۵۲۰۹۱۷
تاسیس پیست اتومبیلرانی و موتور سواری در توسعه آموزش و کاهش تصادفات جاده ای نقش بسزایی دارد
رئیس هیئت اتوموبیلرانی و موتورسواری گیلان :حمایت از ورزش توسط دستگاههای اجرایی سلیقه ای است.
به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان و به نقل روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گیلان ، واحدی  از روندی که هیات درسال های اخیر برای توسعه این رشته ورزشی صورت داده است سخن گفت و افزود:اگر چه برغم امکانات محدود افتخار آفرینی های متعددی در سطح کشورداشته ایم ،اما نمی شود بدون مشارکت گسترده دستگاههای اجرایی در توسعه روزافزون این ورزش مفرح که با ابعادی چند وجهی به سلامت جسمی و روانی آحاد جامعه کمک خواهد کرد ،گام های بلندی برداریم .
وی که پیشینه 13 ساله برفرانید شکل دهی و توسعه هدفمند ورزش اتومبیلرانی در سطح استان گیلان دارد ،ضمن قدرشناسی از تلاش و پیگیری مدیر کل ورزش و جوانان در اختصاص اولین پیست استاندارد اتومبیلرانی، یاد آورشد:با راه اندازی فاز اول این پروژه بواقع دومین پیست استاندارد کشور را در اختیار خواهیم داشت .
واحدی درک این موقعیت حساس که نگاه به ورزش اتومبیلرانی و موتورسواری باید از نگرش سطحی ، تفریحی و تفننی بودن آن خارج شود ،از توجه واثربخشی فوق العاده امرآموزش عمومی در کاهش فزاینده تصادفات جاده ای و نیزتامین امنیت روانی آحاد جامعه گفت وخاطر نشان کرد : برای اینکه دردو جبهه فرهنگ سازی و کشف استعدادها از سنین پایه تا مقطع دانشگاهی موفق باشیم ،نیازمند همگرایی و مشارکت عملی تمامی مسئولین ورزشی و دستگاههای اجرایی استان خواهیم بود .
رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان گیلان که از متخصین ساخت خودروی مدرن در سطح کشور می باشد ،علت ماندگاری اش درهیات راعشق و علاقه وافر به این رشته ورزشی برشمرد و تصریح کرد :باید این احساس و تعلق خاطر در بین مسئولان ایجاد شود که دستیابی به توسعه متوازن درهرعرصه ای از فعالیت های اجتماعی جز با تشریک مساعی و همگرایی فزاینده حاصل نخواهد شد .
واحدی از حمایت همه ی مدیرانی که تمام قد دغدغه توسعه استان را دارند قدردانی کرد و گفت : متاسفانه جلسات ما با برخی مدیران ازحد سخن فراتر نرفته و بنظر باید برای درک متقابل ، تلاش های بیشتر و متفاوت تری صورت دهیم .
وی که خود را یک هماهنگ کننده صرف در کسب عناوین برتر کشوری می داند ،از موفقیت بزرگ تیم گیلان در مسابقات اخیر کشوری که با 5 اعزام 4 عنوان قهرمانی داشته بعنوان ره آوردی بی بدیل یاد کرد و گفت :برای توسعه این رشته ورزشی هر کسی در هر نقطه از استان گیلان علاقه مند به ایجاد پیست باشد با تمام وجود در کنار او خواهیم بود.
واحدی برگزاری دوره های مشترک در قالب رشته های تخصصی مرتبط با مدارک معتبر دانشگاهی را از الزامات فرایند توسعه این رشته ورزشی برشمرد و تاکید کرد :طی جلساتی که با مسئولین دانشگاه آزاد داشته ایم ،اجرا ی این پروژه دانشگاهی با احداث پیست استاندارد سردار جنگل نهایی و به اجرا گذاشته خواهد شد.
رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان گیلان بخش اعظم تصادفات جاده ای استان را به فقدان پیست استاندار د مرتبط دانست و گفت :با احداث وتوسعه تعداد پیست های اتومبیلرانی و موتورسواری ضمن اینکه انرژی جوانان در این گونه مکان ها بهینه مصرف خواهد شد ،آموزش صحیح و اصولی نیز میتواند به کاهش تصادفات و داغدار شدن خانواده ها بیانجامد .
وی هزینه های سرسام آور تامین قطعات را از دیگر مشکلات اساسی این رشته ورزشی بیان کرد و افزود:اگر چه وزارت ورزش و جوانان طرح هایی را برای واردات قطعات مورد لزوم به تصویب رسانده است ،اما ما سعی داریم از ویژگی منطقه آزاد تجاری انزلی بعنوان مرکز تهیه و توزیع قطعات ورزشی کشور استفاده بهینه و بهنگام داشته باشیم .
واحدی در پایان حمایت مردم را مهمترین عامل در جهت تلاش بیشتر و دلگرمی هیات یاد کرد و گفت :اگرچه کمیته ها و کارگروه های هیات با جدیت در راستای پیشبرد اهداف مورد نظر تلاش خالصانه دارند ،اما پشتیبانی های مردمی نقش بسزایی در کسب موفقیت ها و روند روبه رشد فعالیت ها دارد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز