رییس ستاد اقامه نماز گیلان :

هاشمی تلاش می کرد که نظام و انقلاب آسیب نبیند

۱۳۹۵/۱۱/۲۸ - ۱۴:۵۵:۰۱
کد خبر: ۵۲۲۰۰۸
هاشمی تلاش می کرد که نظام و انقلاب آسیب نبیند
امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه هاشمی میتوانست جواب تمام تهمت ها را بدهد، گفت: ایشان علم و توان پاسخ را داشت ولی جواب نمیداد چون میگفت انقلاب به مثابه فرزند ام است و اگر حرفی بزنم این فرزند آسیب می بیند .

هم زمان با چهلمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی مراسم گرامیداشتی از سوی نماینده ولی فقیه گیلان و استاندار گیلان  در مصلی امام خمینی رشت برگزار شد.

حجت الاسلام سید ابوطالب حجازی در این مراسم با بیان اینکه در طول تاریح نهضت هایی صورت میگیرد و نتایج و ثمره آنها در طول زمان تجلی می یابد ، گفت: این نهضت ها و قیام ها با یکدیگر فرقی اساسی و اصولی دارد که از نظر جوهر قیام اینها جدا و ممتاز و مشخص میکند.

وی با بیان اینکه برخی از نهضت ها به جهت اوضاع نابسامان و ظلم عده ای بر مردم است اظهار داشت : اینکه نهضتی بر پایه حق شکل بگیرد اقدامی خوب و مفید است ولی سطحی است و عمق و دوام ندارد، در مقابل یک عده از رهبران و مبارزان ریشه ای نگاه می کنند و مبانی را در نظر میگیرند و  برای ریشه کن کردن عامل  بدبختی جامعه قیام میکنند که تباهی و فساد و ظلم را برای صلح و سلامت جامعه از بین ببرند.

امام جمعه موقت رشت افزود: مصلحانی که به اوج می نگرند و این افراداز جهان بینی که خودشان در نظر دارند مبارزات خودرا ادامه میدهند.

حجازی با اشاره به اینکه اسلام برگرفته از چنین قیام هایی بر اساس فطرت پاک انسان هاست، افزود: مکتب انبیاء اینگونه است و چون بر اساس فطرت انسان ها قیام میکند از قیام عیسی و موسی و ابراهیم خلیل و پیامبر گذشته ولی پیروانشان و راهشان هست هرچند خودشان نیستند.

وی با بیان اینکه انقلاب ما نیز انقلابی مکتبی بود گفت: انقلاب اسلامی سطحی حرکت نکرد و یک نابسامانی محدود را در نظر نگرفت بلکه عمقی قیام کرد، شاه مشروطیت را میخواست به امام بدهد ولی امام قبول نکرد و گفت باید ریشه کنی در نظام طاغوت انجام شود.

امام جمعه موقت رشت ادامه داد: انقلابی که ریشه ای و عمقی است و به اصل بدبختی میپردارد طاغوت را ریشه کن میکند، در هر مکتبی یک ارزش هایی برای افراد جامعه در نظر میگیرند،بعضی مکتب ها فقط خوردن و اقتصاد است که هدف در رسیدن به اقتصاد و خوردن و خوابیدن و اشباع غرایز جنسی از راهی که شد است اما در انقلاب ما و مکتب اسلام،مسئله اول شخصیت و فکر و هویت انسانی است.

وی با بیان اینکه هاشمی در نزد امام و همه انقلابیون جایگاه ویژه و با ارزشی داشت، افزود: ایشان پیشکسوت بود، مبارزه کرد و جان و مال و آبرویش را در این راه انقلاب و پس از انقلاب گذاشت، از مال خود به خانواده مبارزین در زندان و گرفتار کمک میکرد و از همه لحاظ مراقب بود که انقلاب آسیب نبیند.

حجازی با اشاره به اینکه هاشمی میتوانست جواب تمام تهمت ها را بدهد، گفت: ایشان علم و توان پاسخ را داشت ولی جواب نمیداد چون میگفت انقلاب را همچون فرزندم می بینم و اگر حرفی بزنم این فرزند آسیب می بیند.

وی با بیان اینکه بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده است، گفت: هاشمی در مورد رهبر انقلاب میگوید،در ایران دو نفر نزدیک به هم مثل من و اقای خامنه ای پیدا نمی کنید، بیش از ۵۰سال دوست و همکاریم و طبیعی است در مواردی اختلاف نظری داشته باشد ولی من حجت دارم و قانون و شرعا از ایشان اطاعت میکنم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز