استاندار گیلان:

سال۹۶ سال توسعه صنعت گردشگری در استان گیلان است

۱۳۹۵/۱۲/۰۹ - ۱۴:۳۲:۲۶
کد خبر: ۵۲۷۵۵۷
سال۹۶ سال توسعه صنعت گردشگری در استان گیلان است
استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت توسعه زیر ساخت های گردشگری استان گفت: سال ۱۳۹۶ سال توسعه صنعت گردشگری در استان گیلان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان، محمدعلی نجفی با اشاره به جایگاه گیلان در توسعه صنعت گردشگری و فراهم شدن زیرساختهای این صنعت در استان اظهار کرد: با توجه به قابلیت های موجود در استان گیلان، سال 1396 نیز در این استان به نام سال «گردشگری» نام گذاری می‌شود، گردشگری به معنای آن نیست که آژانس ها را فعال کنیم و فریاد گردشگری سر بکشیم، بلکه همگی باید به دنبال تقویت زیر ساخت ها باشیم.

وی با تأکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری علاوه بر اینکه خود متولی گردشگری است، به تنهایی نمی تواند این مقوله را مدیریت نماید، افزود: در این زمینه، هم باید در بخش استانی و هم در شهرستان ها برنامه هایی خوبی را تدوین کنیم.

 نجفی؛ تحقق برجام و تأثیرگذاری مستقیم آن در رونق کلیه مسایل برون مرزی و مراودات اقتصادی و تجاری را از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید برشمرد و خاطر نشان کرد: در کنار این مسایل نیز گردشگر خارجی راغب به حضور در کشور و بهره مندی از زیرساخت های ایجاد شده است.

وی، میهمان نوازی را از اولویت های نیاز یک گردشگر دانست و گفت: باید همه آموزش ببیند که چگونه از میهمانان خود به نحو شایسته ای میزبانی کنند.

استاندار گیلان، نگاه استان را به شهرستان مرزی بندر آستارا، نگاه توسعه ای عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه بندر مرزی آستارا تنها مرز زمینی استان گیلان با یک کشور خارجی است، توسعه همه جانبه این شهرستان نیز توسعه استان گیلان را در پی دارد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه آستارا به عنوان چشم انداز گیلان و ایران است، گفت: در آینده ای نزدیک روسای جمهور دو کشور ایران و آذربایجان از این شهرستان بازدید خواهند کرد.

 

نظر شما