نماینده ولی فقیه در گیلان :

مجتمع بندری کاسپین سرمایه ملی است

۱۳۹۵/۱۲/۲۷ - ۱۱:۵۳:۴۱
کد خبر: ۵۳۶۰۳۸
مجتمع بندری کاسپین سرمایه ملی است
نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان با حضور در منطقه آزاد انزلی از پروژه های در دست احداث این منطقه بازدید کردند و در جریان آخرین روند پیشرفت این پروژه ها قرار گرفتند .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان آیت الله قربانی در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت :  با توجه به وضعیت دریای خزر ساخت و تکمیل مجتمع بندری با وسعت زیاد و اهمیت بالا برای من  اعجاب انگیز بود به نظر من به وجود آوردن چنین اسکله ای  کار بسیار عظیمی بوده و این پروژه عظیم و مهم  به عنوان یک سرمایه ملی محسوب میشود.

وی با بیان اینکه  انشاء ا...  در آینده نزدیک احداث این بندر به مراحل نهایی  خود رسیده و کشتی  در آن پهلو گیرد افزود : امیدواریم مردم استان و کشور از منافع این بندر بهره برده و افتخاری برای گیلان باشد .

وی افزود : تلاش های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و استاندار گیلان قابل تقدیر است و امیدوارم توسعه همه جانبه در این منطقه و تکمیل پروژه ادامه داشته باشد تا افتخاری دیگر برای استان و کشور بدست آید

گفتنی است  این مجتمع  بندری  با رویکرد صادرات به بازار روسیه و کشورهای حاشیه دریای خزر در حال ساخت و تکمیل است و هم اکنون فرایند احداث سردخانه، سیلوی غلات، انبارها و چهار پست آن با سرمایه گذاری بالغ بر 300 میلیارد تومانی بخش خصوصی در حال انجام است که با بهره برداری از آن ظرفیت بزرگی برای فعال سازی کریدور شمال جنوب و افزایش درآمد ارزی کشور مهیا شده و زمینه های رونق فضای کسب و کار و اشتغال در سطح استان و کشور فرآهم می شود.

گفتنی است مجتمع بندری کاسپین در فاز نهایی 22 پست اسکله مشتمل بر ترمینال‌های مختلف تجاری،سوخت و صنایع دریایی با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۵ میلیون تن کالا در هر شیفت کاری در طول سال خواهد داشت. بزرگترین کشتی های فعال  در دریای خزر ۱۲ هزار تن  ظرفیت داشته و این درحالی است که اسکله های این بندر با عمق مناسب متر توانایی پهلوگیری کشتی‌ هایی با ظرفیت بالا را نیز دارا خواهند بود.

از ویژگی ‌های متمایز این بندر نسبت به سایر بنادر ایران که جزو بنادر نسل سوم جهان محسوب می‌شود، بهره مندی از پس کرانه ۴۰۰ هکتاری است ، وجود پس کرانه امکان احداث صنایع مولد، واحدهای تولیدی فرآوری کالا و صنایع مرتبط با کشتی ‌سازی، تعمیر و نگهداری کشتی را فراهم می‌کند و در عین‌ حال خدمات لجستیکی، انبارداری، ترانزیت کالا نیز در این بندر انجام خواهد شد که راه اندازی این بندر نقش مهمی در توسعه صادرات و صادرات مجدد ایران به کشورهای حاشیه خزر خواهد داشت .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز