سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان اعلام کرد :

رشد عضویت در کتابخانه های عمومی گیلان به میزان۳۹درصد در سال۹۵

۱۳۹۶/۰۱/۲۴ - ۱۴:۳۸:۳۰
کد خبر: ۵۴۴۰۹۵
رشد عضویت در کتابخانه های عمومی گیلان به میزان۳۹درصد در سال۹۵
زهرا بدن آرا سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان از رشد 39 درصدی عضویت در کتابخانه های عمومی گیلان در سال 95 خبر داد .

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان در دیدار با استاندار گیلان ضمن قدردانی از حمایتهای بیدریغ و همیشگی استاندار گیلان از طرح ها و برنامه های مجموعه کتابخانه ها، رشد شاخصهای مطالعه در حوزه های مختلف را نشاندهنده توجه بیش از پیش مسئولین استانی به مقوله ترویج فرهنگ خواندن در استان عنوان کرد.

زهرا بدن آرا با بیان اینکه در سالی که گذشت شاهد افتتاح3باب کتابخانه عمومی و آغاز عملیات احداث11 باب کتابخانه عمومی در اقصی نقاط گیلان هستیم اظهار کرد: استان گیلان هم اکنون دارای103باب کتابخانه عمومی نهادی، مشارکتی و مستقل است که از این تعداد کتابخانه عمومی 2کتابخانه سیار در منطقه آزاد انزلی و شهر رشت مشغول ارائه خدمات به علاقمندان کتاب و کتابخوانی هستند که در صورت بهره برداری از کتابخانه مرکزی شهر رشت و نیز ایجاد کتابخانه عمومی در مسکن مهر استان این میزان به طور چشم گیری افزایش خواهد داشت.

وی همچنین از رشد عضویت کتابخانه های عمومی به میزان39درصد در سال95 و در مقایسه با سال 94 خبرداد و گفت: با مراجعه و عضویت این میزان افراد به کتابخانه های عمومی 23درصد در تامین منابع کتابخانه های عمومی گیلان رشد داشتیم.

بدن آرا تعامل دستگاها با مجموعه کتابخانه های عمومی در سال گذشته را بسیار موثر و سازنده عنوان و از سازمان منطقه آزاد انزلی در برگزاری موفق ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در گیلان با مشارکت بیش از19هزار نفر به عنوان نماد این همدلی یاد کرد.

این مسئول ثبت انجمن خیرین کتابخانه ساز استان گیلان با حمایت و تایید استاندار گیلان در سال گذشته را نیز یکی از موفقیت های چشمگیر عنوان کرد و با بیان اینکه تاکنون 7باب کتابخانه عمومی توسط خیرین در شهرهای مختلف گیلان به بهره برداری رسیده است گفت: با مشارکت خیر کتابخانه ساز رودسری عملیات احداث کتابخانه عمومی واجارگاه آغاز شده و بزودی شاهد بهره برداری از این پروژه فرهنگی خواهیم بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز