استاندار گیلان:

تلاش می‌کنیم تا نگرانی هنرمندان و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر به حداقل برسد

۱۳۹۶/۰۱/۲۴ - ۱۴:۵۲:۳۰
کد خبر: ۵۴۴۱۱۲
تلاش می‌کنیم تا نگرانی هنرمندان و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر به حداقل برسد
استاندار گیلان در آیین رونمایی از 20 عنوان کتاب و محصولات فرهنگی و هنری حوزه هنری گیلان گفت : زبان هنرمند زبان مردم است و همه با هم تلاش می‌کنیم تا نگرانی هنرمندان و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر به حداقل برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان  پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر نجفی در این مراسم که پیش از ظهر امروز به مناسبت بزرگداشت هفته هنر انقلاب و مقام شهید آوینی در سالن غدیر استانداری گیلان؛ با حضور آیت ا... رودباری و اهالی فرهنگ و برگزار شد، با اشاره به نرمش زبان هنر گفت :این زبان ارزشمند می‌تواند در قالب های مختلف و اثرگذار همچون نقاشی و تصویر، موسیقی، نویسندگی ،بازیگری و کارگردانی نمود پیدا کند و گاهی نیز  به زبان شهید آوینی که مصداق زبان مقاومت بود تجلی پیدا می کند.

وی افزود : زبان شما هنرمندان زبان مردم است و شما هستید که اندیشه‌های مردم را به صورت موسیقی و کتاب در آورده و از دل آنان سخن می‌گویید.

دکتر نجفی خاطر نشان کرد: اگر مسئولی در این خصوص غفلت کند و از هنرمندان که زبان مردم هستند فاصله بگیرد ، حال اینکه این قصور از طرف دولت یا صدا و سیما یا هر ارگان و سازمان دیگری باشد، یقیناً فاصله از نگاه و اندیشه امام راحل (ره) و رهبری انقلاب اسلامی و آرمان های نظام مقدسی جمهوری اسلامی ایران است چرا که رهبری انقلاب نیز بارها به عناوین متعدد از هنرمندان تجلیل و قدردانی کرده‌اند.

استاندار گیلان خطاب به جمع حاضر با بیان اینکه زبان ،قلم و اندیشه شما زبان گویای مردم است افزود: اگر صدا و سیما میخواهد فاصله خود با مردم را کم کند می‌بایست زبان گویای مردم باشد و همراه و هم گام با آن ها به هنرمندان  توجه کند.

دکتر نجفی با قدردانی از تلاشهای حوزه هنری گیلان در تولید آثار ارزشمند گفت : تولید 131 عنوان کتاب، 152 اثر نقاشی و تجسمی، 7 آلبوم موسیقی، 4250 دقیقه اثر صوتی پژوهشی به زبان گیلکی و 75 اثر پژوهشی و  هنری آماده انتشار در 4 سال گذشته با فکر و تلاش شما هنرمندان گیلانی در  حوزه هنری تولید شده است .

وی گفت : باید به این آمارها ببالیم چرا که در دوره ای در این نهاد در مدت 14 سال فقط 3 جلد کتاب خروجی داشته است.

استاندار گیلان گفت : ما به بزرگان گیلان می بالیم و شما سرمایه های استان برای تحول جامعه هستید.

دکتر نجفی  خاطر نشان کرد: همه با هم تلاش می‌کنیم تا نگرانی هنرمندان و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر به حداقل برسد.

استاندار گیلان اقتصاد و فرهنگ را مکمل هم قلمداد کرد و افزود: این حضور ،نشاط و صمیمت شرایطی را فراهم می کند تا همه گیلانیان و ایرانیان در فضایی آرام در پای صندوق های رای اندیشه های خود را اجرایی و نمایان کنند و هر آنچه که اندیشه  مردم طلب کرد رقم بخورد.

گفتنی است : حوزه هنری گیلان در سال 1395 سی و نه اثر را در قالب کتاب و آلبوم موسیقی منتشر کرد که از این سی و نه اثر بیست اثر در سالن غدیر استانداری گیلان با حضور دکتر نجفی استاندار گیلان رونمایی شد.

گیلان در گزارۀ 57 روزنوشت­ هایی از رخدادهای انقلاب اسلامی در گیلان  نوشته  علی اکبر مرادیان گروسی ، مسافر تاریخ  خاطرات زنده­یاد عزیز طویلی نوشته  معصومه طویلی و میرعمادالدین فیاضی، هفت سین کاغذی خاطرات سیروس بلوریان  جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس نوشته امیر حسین پور، ششمین روز سرگردانی  خاطرات آزاده ابراهیم مقدم  ونوشته شهاب احمد پور، روایت دوم از دفترچۀ آلبالویی/ خاطرات دکتر محمود رنجبر ، مجموعه شعر جوخوفته آفتاب سرودۀ حسین احمدی ، دیوان شعر سرهنگ اسحاق شهنازی (گردآوری جعفر کسمایی)، نبر پیله داربُن نوشته  فریدون واحدی پور ،دوبیتی های فولکلور سیاهکل و دیلمان نوشته  ناصر وحدتی ، دوبیتی های تالشی  ماسال و شاندرمن  نوشته زینب ملکی ، دوبیتی های فولکلوریک تالشی از ماسوله تا گشت روخان  نوشته  رحیم نیکمرام ماسوله ، گوزن اویر می شود نوشته  داریوش رمضانی ،برمسته­گوان نوشته  فرزاد همتایی ، راهنمای گویش­شناسی نوشته  دکتر جهاندوست سبز­علی­پور ، یادنامه استاد مصطفی فرض­پور ماچیانی  نوشته  هوشنگ عباسی ، کوکودستون سرودۀ مسعود شهبازلی ، آلبوم وسماری، مصطفی رحیم­پور (شاعر و خواننده) و آهنگسازی آرش عشقی ، آلبوم گیلونه­وارش بهرام کریمی ( شاعر، خواننده و آهنگساز) و آلبوم شعر در آغوش باد سروده  محمد اسماعیل حبیبی از آثاری بود که در رونمایی و از خالقان آن قدردانی شد.

در این مراسم از پرتره چهار هنرمند انقلاب، کیومرث صابری فومنی (گل­آقا)، بیژن نجدی(نویسنده)، سیدمحمد عباسیه کهن(شاعر) و دکتر غلامرضا رحمدل (شاعر و پژوهشگر) رونمایی شد.این پرتره ها اثر محمد زحمتکش از نقاشان استان است.

در این مراسم همچنین از پدر شهید میرجباری عزیزی ( سید رسول عزیزی) از روایان کتاب «رودخانه های کوچک چپرپرد» ، سرکار خانم کامران همسر زنده یاد استاد سیدمحمد عباسیه کهن و سرکار خانم کوشا همسر دکتر رحمدل و  هادی میرزا نژاد موحد( ناشر) نشر فرهنگ ایلیا و ناصر امیرگل(ناشر) نشر سپیدرود قدردانی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز