تایید صلاحیت ۱۵هزار و ۷۷ نفر در هیات های اجرایی

۱۳۹۶/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۲:۱۸
کد خبر: ۵۴۶۰۰۲
تایید صلاحیت ۱۵هزار و ۷۷ نفر در هیات های اجرایی
رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت : 15هزار و 77 داوطلب شورهای اسلامی شهر و روستا در هیات های اجرایی تایید صلاحیت شدند.

 محمد احمدی پور در نشست ستاد انتخابات با بیان اینکه رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها  پس از هفت روز ،  بیست و چهارم فروردین در هیات های اجرایی پایان یافت گفت : از مجموع 15 هزار و 498 داوطلب ثبت نامی شوراهای شهر وروستا که نام نویسی آنها نهایی شده بود در این مدت 164 نفر انصراف دادند ، 15 هزار و 77 نفر تایید صلاحیت شدند و257 نفر نیز صلاحیتشان رد شد.

وی با بیان اینکه هیات های اجرایی بر اساس مرقانون به وظایف خود در گیلان به خوبی عمل کردند گفت : بر اساس بخشنامه های وزارت کشور گزارش‌های مراجع چهارگانه استعلام باید با اسناد همراه می شد تا قابل رسیدگی و اثرگذاری در روند بررسی صلاحیتها باشد.

محمد احمدی پور با بیان اینکه وضعیت قطعی این افراد پس از نظر هیات های نظارت  مشخص می شود گفت : هیات های نظارت شهرستان و بخش از بیست وپنجم  فرودین کارشان را آغاز کردند و تا سی و یکم  فروردین بررسی های  خود را در خصوص صلاحیت آن دسته از داوطلبانی که در هیات اجرایی تایید شدند انجام خواهند داد.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان این که هیات های نظارت اول اردیبهشت ماه نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان را به هیات های اجرایی اعلام می کنند، گفت: فرمانداری ها و بخشداری ها  نیز دوم اردیبهشت ماه نتایج بررسی صلاحیت  ها را به داوطلبان اعلام می کنند.

محمد احمدی پور گفت : داوطلبان رصد صلاحیت شده شوراهای شهر وروستا می توانند سوم  تا ششم اردیبهشت ماه اعتراض خود را به ترتیب به هیات های نظارت استان و شهرستان اعلام کنند.

رئیس ستاد انتخابات افزود : از هفتم تا شانزدهم  اردیبهشت ماه هیاتهای نظارت استان و شهرستان  فرصت دارند تا به شکایات داوطلبان رسیدگی و بررسی نهایی خود را انجام دهند.

وی گفت : هفدهم اردیبهشت هیات های  نظارت استان  وشهرستان نیز نظر نهایی وقطعی  خود در خصوص شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده را  از طریق ستاد انتخابات به فرمانداری ها وبخشداری های  ذیربط اعلام می کند .

محمد احمدی پور افزود: فرمانداری ها نیز از تاریخ هیجدهم تا بیستم اردیبهشت برای تهیه و انتشار آگهی اسامی نامزد ها  فرصت دارند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان افزود : تبلیغات انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز از تاریخ بیست و یکم اردیبهشت به مدت 7 روز انجام خواهد شد

 

نظر شما