فرماندار آستارا:

دانش آموزان باید با حضور پررنگ، حماسه ای ماندگار در انتخابات به ثبت برسانند

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۰۸:۲۰:۰۲
کد خبر: ۵۴۶۰۵۵
دانش آموزان باید با حضور پررنگ، حماسه ای ماندگار در انتخابات به ثبت برسانند
فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا با اشاره به نقش تأثیرگذار نسل جوان جامعه در تصمیمات مهم، گفت: دانش آموزان باید با حضور پررنگ خود حماسه ای ماندگاری را در انتخابات به ثبت برسانند.

یونس رنجکش در همایش بزرگ رای اولی ها در سالن اجتماعات آموزش و پرورش آستارا اظهار داشت: این یک جشن بزرگ تکلیف سیاسی برای شما نقش آفرینان ایران فرداست. فردایی که امروز ثبات امنیت و توسعه و هر آنچهشاهد تحولات اثربخش آن در کشور عزیزمان هستیم را مدیون پافشاری ها و ایثارگری هایی هستیم که از گذشته تاکنون بر جای مانده است.

وی خطاب به دانش آموزان رای اولی افزود: جا دارد یادی بکنیم از همه هم سن و سالان دیروزتان که هم در انقلاب اسلامی و هم در دفاع مقدس و حتی تا به امروز حضوری فعال داشته اند و از سنگر مدارس با همان احساس تکلیف سیاسی، تکلیف دینی و تکلیف اجتماعی در دوران پرتلاطم انقلاب و جنگ پای نظام ایستاده اند.

وی ادامه داد: خوشحالیم که امروز همان ادای دین در شما رای اولی ها وجود دارد، حضوری که می تواند ما را به فردای بهتر هدایت گر باشد و آن نقش آفرینی دانش آموزان در عرصه های مدیریتی کشور است.

به گفته رنجکش، این حضور فرصتی برای شما دانش آموزان ایجاد می کند، تا به صورت میدانی در عرصه سازندگی ورود پیدا کنید هرچند که الان این تمرین نوزده دوره هست با تشکیل شورای دانش اموزی در سطوح شهرستان و استان و کشوری به منصه ظهور رسیده است ولی با این حال امروز هم جامعه از شما طلب حضور می کند تا آن تجربیات گذشته را به اشتراک بگذارید تا کشوری مقتدر و نظامی عزتمند تر از گذشته داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز نظام اسلامی و دولت برآمده از رای اعتماد مردم در مسیر تعالی بخشی به توسعه و آبادانی این سرزمین نیازمند پشتوانه های معنوی شما است که با حضور گسترده آنان می توانید به تولید این پشتوانه کمک کنید.

وی افزود: نگاه نظام و دولت امروز به شما دوخته شده است که چگونه از این فرصت برای آبادانی کشوربهره خواهید گرفت و با حضور آگاهانه و توجه به برنامه های کاندیداها و پرهیز از احساسگرایی و تبعیت از قانون زمینه ساز حضور حداکثری در انتخابات مطابق آنچه که خواست رهبری معظم انقلاب است خواهید شد.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: یکی از مزیت های انتخابات به غیر از اثرات آن در حوزه سیاسی در بخش های دیگر بویژه حوزه اجتماعی ایجاد حس همدلی و همبستگی میان گروه ها و اقشار گوناگون مردم برای آبادنی کشور است .

وی تاکید کرد: برای رفع نگرانی های مختلف در توسعه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی برای دفع شرارت های دشمنان این آب و خاک که هر روز به دنبال ترفندی جهت ضربه زدن به این نظام هستند باید مشارکت همگانی و حداکثری داشته باشیم تا همه این ترفندها خنثی شود.

یونس رنجکش به تأثیرات مهم حضور گسترده مردم در عرصه انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و یادآور شد: رئیس جمهوری که با رأی قاطع ملت بزرگ ایران و با مشارکت حداکثری انتخاب شود، میتواند در مجامع بین المللی بهتر از حق ملت ایران دفاع و باعث تقویت مناسبات و تعاملات با دیگر کشورها شود.

وی از دانش آموزان خواست تا در انتخابات خود به برنامه کاندیداها نگاه کنند و دچار احساسات نشوند.

فرماندار آستارا در پایان تاکید کرد: حضور آگاهانه شما در کنار آحاد ملت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری موجب انتخاب افراد توانمند و با برنامه برای سازندگی بهتر کشور و رسیدن به اهداف توسعه می شوند

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز دراین همایش اظهار داشت: مشارکت حداکثری همه قشرهای مردم، امید به آینده را در جامعه تزریق می کند. مهدی حاجتی با بیان اینکه باید به آینده امیدوار باشیم، افزود: دانش آموزان سرمایه و آینده سازان این نظام محسوب میشوند. وی افزود: نیروی انسانی به ویژه نسل جوان جامعه را بزرگترین سرمایه هر کشوری عنوان کرد و گفت: حضور آزادانه مردم در انتخابات از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است. وی به برگزاری انتخابات مختلف در طول سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اشاره و خاطر نشان کرد: انتخابات متعدد نشان از نهادینه شدن آن در کشور بود در حالیکه در برخی کشورها، از دموکراسی خبری نیست. حاجتی با اشاره به تقدیم ۸۵۰ شهید دانش آموز گیلانی در طول جنگ تحمیلی تصریح کرد: در عرصه انتخابات هم دانش آموزان با درک شرایط مهم میتوانند با حضور خود حماسه ماندگاری را ثبت کنند.

حجه الاسلام حافظ نیا امام جمعه شهرستان آستارا نیز در همایش رای اولی ها ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان آن، با اشاره به فرمایش رهبر کبیر انقلاب که فرموده بودند «میزان رای ملت است» اظهار داشت: معیارهای فرد اصلح را که قانون مشخص کرده و از ارائه برنامه های نامزدهای انتخابات باید جویا شد و شما دانش آموزان باید با مرور برنامه های کاندیداها دست به انتخاب اصلح بزنید. وی افزود: امروز انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل نشان داد که با ایمان به مردم میتوان بر همه چیز فائق شد. هم اکنون ایران اسلامی به اذعان بسیاری از کارشناسان به یکی از قدرتهای بلامنازع منطقه تبدیل شده است که این امر تنها در سایه وحدت و حضور مردم در صحنه به دست آمده است. امام جمعه استارا با اشاره به در پیش بودن انتخابات مهم و سرنوشت ساز هفتم اسفند ماه افزود: شما رای اولی ها در انتخابات هفتم اسفند امسال اولین تکلیف ملی و انقلابی خود را در پای صندوقهای آرا به انجام میرسانید. حجت الاسلام حافظ نیا تاکید کرد: ورود شما به تصمیمگیریهای کلان کشور نوید بخش قدرت ملی ما و نشان از اقتدار مردم و کشور است.

گفتنی است همایش بزرگ رای اولی های آستارا ظهر امروز دوشنبه 28 فروردین ماه با حضور فرماندار و امام جمعه شهرستان آستارا، مدیرکل و معاونین آموزش و پرورش استان و بیش از 200 نفر از دانش آموزان دختر و پسر رای اولی در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد .

 

نظر شما