الیاس حضرتی در جمع دانشگاهیان گیلان :

عده ای معتقدند که ملت ایران قابل اعتماد نیستند و نیاز به سرپرست دارند/ دولت روحانی در بیان عملکرد خود ضعف داشته است

۱۳۹۶/۰۲/۱۴ - ۱۸:۳۲:۴۰
کد خبر: ۵۵۳۷۰۸
عده ای معتقدند که ملت ایران قابل اعتماد نیستند و نیاز به سرپرست دارند/ دولت روحانی در بیان عملکرد خود ضعف داشته است
الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز به دعوت کمیته دانشگاهیان ستاد انتخاباتی حسن روحانی در گیلان حضور پیداکرد و به ایراد سخنرانی در خصوص انتخابات پرداخت .

الیاس حضرتی در دانشگاه گیلان عنوان کرد :انتخابات قطعا یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است .آنچه که ما را نسبت به پیش از انقلاب و کشورهای منطقه ممتاز کرده است موضوع انتخاباتی است که پس از انقلاب ، ملت ایران به طور مرتب برای احقاق حق ، ایفای نقش خود و مسوولیتی که انقلاب به مردم داده ، سعی کرده اند به بهترین نحو انجام دهند .

وی با بیان اینکه سلسله مراتب مسوولیت های کشور توسط آرای ملت منصوب می شوند گفت: رای مردم به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این امر شرکت دارند و اغلب به صورت جدی در انتخابات ریاست جمهوری بیش از 60 درصد مشارکت داشته اند که جز نورم های بی نظیر در انتخابات دنیا محسوب می شود .

حضرتی ادامه داد : فرصتی که انقلاب ایجاد کرده است سبب می شود تا بررسی عملکرد مسوولان و مرور کارنامه چهارساله رییس جمهور ، نقد جانانه و جدی ، گاها منصفانه و خیلی مواقع غیر منصفانه ، عملکرد نمایندگان مجلس ، نگاه به عملکرد شوراها توسط مردم دنبال می شود.

وی افزود : البته انتخابات های کشور ما نقص های جدی و عیب های اساسی دارد اما با تمام این موارد بهار فعالیت های سیاسی است .آنچه که در مناظره ها و مصاحبه های ایام انتخابات گفته می شود و توسط ملت رصد و پیگیری و تعمق می شود معمولا در طول سال اتفاق نمی افتد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : انتخابات و مشارکت ملت علاوه بر اینکه وظیفه همگانی شده و مردم نیز  وظیفه خود را به نحو شایسته انجام می دهند و ارزیابی می کنند ، نمره و امتیاز میدهند برای کشور ما به طور ویژه به یک سلاح بازدارنده برای تامین امنیت مان شده است .

حضرتی تصریح کرد : هر از چند گاهی دو سال یکبار ، ملت ایران  از اینکه همچنان پای مسوولیت خود در دفاع از مملکت و منافع ملی ، تمامیت ارضی و آرمانهای انقلاب و پیگیری و پی جویی اهدافی که برای آن انقلاب کرده اند ، گله مندی از اوضاع و احوال در پای صندوق رای هستند تصویری زیبا به دنیا مخابره می کنیم.

وی اضافه کرد : اهمیت و جایگاه انتخابات به عنوان مهمترین دستاورد انتخابات است که باید آنرا پاسداری کنیم.سلاح قدرتمند و موثر کشور ما ، حضور مردم است که در هنگام انتخابات مشارکت حداکثری تجلی می یابد.

حضرتی اظهار کرد : برخی از افراد به ظاهر روشنفکر به دنبال تحریم انتخابات هستند این قبیل افراد تحلیل غلطی از داستان انتخابات دارند و برخی نیز متاسفانه وابسته هستند .برای ما به عنوان اصلاح طلب مشارکت حداکثری هم استراتژی و هم تاکتیک است ، هم منافع ملی تامین می شود و هم بهترین انتخاب توسط اکثریت به وقوع می پیوندد.

مدیر مسوول روزنامه اعتماد افزود : نگرش اداره جامعه دو خط کلی و برداشت و سلیقه مدیریتی در کشور است .از نگاه شان به افکار عمومی ، مردم و موضوعات ریز اجرایی عده ای معتقدند که ملت ایران قابل اعتماد نیستند و نیاز به سرپرست دارند .

وی گفت : فقیر ،جاهل و ناآگاه دانستن ملت پایه و نگرش یک جریان است بر این اساس گردش آزاد اطلاعات از نظر آنان خطر بزرگی است .آزاد بودن رسانه ها و بیان دیدگاههای مختلف خطری محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد : لذا در نوشتن کتاب ، موسیقی ، فیلم ، نمایش و غیره با این دیدگاه مشکل داریم .

حضرتی اظهار کرد : از نظر آنان هر تشکل و حزب خطر محسوب می شود، اگر روزنامه ای تیراژ بالایی داشته باشد از نظر این عده هطر است و باید تعطیل شود چون دایره تاثیر گذاری آن رسانه بیشتر خواهد شد .

حضرتی با انتقاد از عدم بیان عملکرد دولت یازدهم اذعان داشت : بزرگترین رقیب دولت روحانی خود دولت است چون با شفافیت کامل ، عملکرد چهارساله خود را  به صورت مستمر بیان نکرده است . این دولت در بخش های رسانه ای و سخنگویی ضعف هایی داشته است و برای مردم نیز به خوبی عملکرد دولت عنوان نشده است .

وی گفت : وضعیت پیش از چهار سال گذشته و پس از آن به درستی تبیین نشده است و بنده تاکید دارم که آقای روحانی در مناظره روز جمعه باید از موضع یک طلبکار و مدعی سخن بگویند.

 

نظر شما