رییس ستاد انتخاباتی " روحانی " در گیلان :

تفکر اصلاح طلبی به دنبال حذف جریان اصولگرایی نیست /رسانه ها نمایندگان افکار عمومی هستند و حق نقد سازنده را دارند

۱۳۹۶/۰۲/۱۸ - ۱۵:۵۶:۵۰
کد خبر: ۵۵۵۵۹۰
تفکر اصلاح طلبی به دنبال حذف جریان اصولگرایی نیست /رسانه ها نمایندگان افکار عمومی هستند و حق نقد سازنده را دارند
سید احمد حسینی رئیس ستاد روحانی در گیلان صبح امروز در نشست با خبرنگاران در دفتر تسنیم حضور پیدا کرد و از لزوم مشارکت در انتخابات سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، سید احمد حسینی رییس ستاد دکتر روحانی در استان گیلان در نشست خبری که در دفتر خبرگزاری تسنیم در رشت تشکیل شد ، ضمن تببین عملکرد و برنامه های دولت روحانی اظهار داشت :امروز به مدد برجام کشور در نقطه ای قرار دارد که اعتبار و اقتدار را برای ایران رقم زده است و همه ی اینها مرهون تلاشهای دولت روحانی است .

وی با بیان اینکه مساله برجام موضوعی است که نباید به سادگی از آن گذر کرد گفت : هر قرارداد یک تفاهم نامه ی دوسویه است و در زمینه برجام ، کشور ایران محدودیت هایی را در عرصه هسته ای پذیرفت چون این محدودیت ها در جهت منافع ملی و کشور بود .

حسینی افزود : اگر قدرت دیپلماسی ایران و دولت روحانی نبود برجام بر آمریکا تحمیل نمیشد و بر خلاف منتقدان برجام معتقدیم که برجام بدترین قراردادی بود که به آمریکا تحمیل شد و اگر امروز ترامپ مخالف برجام است حتما نفعی در این قرارداد برای ایران متصور شده است .

وی به کارشکنی های اسراییل و ایادی اش در خصوص برجام اشاره کرد و گفت : اسراییل و شخص ناتان یاهو لابی های زیادی در آمریکا صورت دادند تا برجام به فرجام نرسد و این اقدامات برای ما نشانه ی مثبت بودن برجام برای ایران است .

حسینی با اشاره به مناظراتی که در بین کاندیداهای ریاست جمهوری صورت می گیرد، ادامه داد : رقبای آقای روحانی تلاش می کنند که مردم را مایوس کنند و این موضوع به نفع نظام نیست .

وی گفت : باید تلاش همگان برای افزایش مشارکت مردم برای شرکت در انتخابات باشد و انتخابات کشور ما یکی از نمونه های بارز انتخابات آزاد است و مردم با رای خود تعیین می کنند که چه کسی رییس جمهور ایران باشد .

وی با اشاره به برخی انتقادها در خصوص کابینه روحانی و مدیران اظهار کرد : اگر چنانچه دولت روحانی مجدد برای دور دوم به سر کار بیاید باید در زمینه توانمند سازی مدیران و شایسته سالاری اقداماتی صورت گیرد . اگر مشارکت مردم مشارکت بالایی باشد روحانی با فاصله زیادی از رقبا دوباره رییس جمهور خواهد شد .

حسینی ، پاسخگو بودن را یکی شاخصه های دولت خواند و گفت : دولت باید در برابر ملت پاسخگو باشد چون این نظام بر آمده از مردم است و یکی از شاخصه های مهم اصلاح طلبی در کنار قانون ، آزادی بیان و قلم و مطبوعات همین امر است .

وی اضافه کرد : دولت سید محمد خاتمی بر این موضوع و مقوله تاکید داشت و وفادار بود و دولت روحانی نیز دولت دروغگویی نبوده است و سعی در شفافیت داشته و امیدواریم که دولت آینده نیز این گونه باشد .

وی در زمینه حضور زنان در انتخابات گفت : جایگاه زنان در دولت روحانی کاملا مشخص است . زنان بخش بسیار مهمی از جامعه ایران را تشکیل می دهند و نیمی از پیکره جامعه هستند .

حسینی در زمینه برخی از انتقادها در خصوص حضور زنان در ستادهای روحانی عنوان کرد : روح مرد سالاری در جامعه ایران نهادینه شده است و زنان هم به نوعی مرد سالار شده اند . از ابتدای انقلاب تا کنون نمایندگان زن زیادی در مجلس نداشته ایم و این انتخاب بستگی به رای زنان نیز دارد .

وی ادامه داد : رقابت سخت انتخاباتی در پیش است و باید مردم را برای حضور در پای صندوق های رای و مشارکت حداکثری ترغیب کنیم .

وی در زمینه انعکاس رسانه ای دولت یازدهم گفت : رسانه ی ملی واقعیت های دولت روحانی را آنگونه که باید به مردم بیان نکرد و نادیده گرفتن زحمات این دولت یاس را بر جامعه تحمیل می کند.

 وی تصریح کرد : رسانه ها نمایندگان افکار عمومی هستند و باید این امکان فراهم شود که نمایندگان افکار عمومی هر از گاهی مدیران و مسوولین را با گفتگو و نقد به چالش بکشند و درصدد پاسخگویی برآیند.

رییس ستاد روحانی در استان گیلان در پایان گفت : ما در مقام خصومت با مخالفان مان نیستیم ، در مقام حذف نیستیم و انتظار داریم که تمام جریانهای سیاسی ایران بپذیرند که در کشوری همراه با دوستی و صلح و امنیت زندگی کنیم علی رغم وجود اختلاف سلیقه ها.

 

گزارش : طاهره ریحانی

نظر شما