استاندار گیلان :

ایران اسلامی از لحاظ تعداد ایجاد اشتغال توانسته جزء ۵ کشور برتر دنیا قرار بگیرد/دولت یارانه ی محرومین تحت پوشش نهادهای حمایتی را ۳ برابر کرده است

۱۳۹۶/۰۲/۲۱ - ۱۲:۵۷:۳۰
کد خبر: ۵۵۶۹۵۵
ایران اسلامی از لحاظ تعداد ایجاد اشتغال توانسته جزء ۵ کشور برتر دنیا قرار بگیرد/دولت یارانه ی محرومین تحت پوشش نهادهای حمایتی را ۳ برابر کرده است
استاندار صبح امروز در جشنواره‌ی تجلیل از کارآفرینان برتر حوزه‌ی کسب و کارهای خرد و کوچک استان گیلان گفت : دولت یارانه ی محرومین تحت پوشش نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی را 3 برابر کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی در این مراسم با تبریک میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر (عج) با اشاره به اینکه زیباترین لحظات ما بودن در کنار کارآفرینان است گفت : کارآفرینان با اندیشه‌های خود در جهت ایجاد اشتغال و رونق تولید گام برمی‌دارند.

وی به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال اشاره و خاطر نشان کرد : ایشان در سال‌های گذشته نیز بر موضوع اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند یکی از گام‌هایی که دولت در این بخش برداشته مقوله‌ی اشتغال است.

نماینده عالی دولت در گیلان به طرح موضوعات اشتغال، اقتصاد دریا محور و شرکت‌های دانش بنیان در جلسه‌ی معارفه‌ی خود که از مشکلات اساسی گیلان در آن روز بود اشاره و اظهار داشت : در آن روز نرخ بیکاری استان 15.6 درصد بود و در رتبه‌‌ی استان دوم بیکار کشور قرار داشت که بسیار خرسندیم گیلان امروز جزء 10 استان اشتغالزای کشور و بیست و دومین استان بیکار کشور است.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد به توفیقات حاصله انتقاد می‌کنند گفت : اگر چه این افراد در سال‌هایی در مناصب مختلف استان حضور داشتند اما اعلام می‌دارند که این آمارها فصلی است در صورتی که طبق اعلام مرکز آمار کشور شاخص‌ها بصورت میانگین در پایان سال‌های 92 ، 93 ، 94 و 95 اعلام شده است که مجموع 4 فصل در نظر گرفته می‌شود.

استاندار گیلان افزود : اگر به شاخص های نرخ بیکاری به صورت فصلی نیز توجه کنیم این شاخص در فصل بهار به کمتر از 10 درصد رسیده بود.

وی خاطر نشان کرد : متأسفانه برخی می‌خواهند با گمراهی مردم، امید را از آنان بگیرند.

دکتر نجفی با بیان اینکه در همه‌ی جلسات به بیان عملکردهای دولت در استان پرداخته‌ام گفت : یکی از مسائلی که به یکایک مدیران دستگاه‌های اجرایی تأکید داشته و دارم در نظر گرفتن جایگاه خود در استان و مقایسه با استان‌های دیگر است.

وی به 2 شعار خود در ابتدای معارفه در استان تحت عنوان رسیدن به گیلان بهتر و گیلان برتر اشاره کرد و افزود : گیلان بهتر یعنی جزء 10 استان بهتر کشور و گیلان برتر یعنی جزء 5 استان برتر کشور باشیم که بحمدا... در برخی از شاخص‌ها همچون بیمه‌ی سلامت و جذب تسهیلات و اعتبارات به این مهم دست یافته‌ایم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه برخی از افراد سئوال می‌کنند که چرا کارخانه‌هایی همچون پوشش و الکتریک تعطیل است گفت : زمین پوشش در سال‌های پیش از دولت یازدهم فروخته شد و امروز بنده باید در جایگاه سئوال کننده باشم و بپرسم چرا تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان استان در حال سپری کردن یک تحول جدی هستند افزود : در این خصوص با پیگیری‌های جدی که صورت گرفته انشاء ا... امسال تعداد شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان طبق برنامه باید به 100 شرکت برسد.

استاندار گیلان به سفرهای شهرستانی خود اشاره و اظهار داشت : در شیرکوه رودبار سرمایه‌گذاری به میزان 5 میلیارد تومان برای ساخت هتل در نزدیکی درفک اقدام کرد که زمان افتتاح اعلام کردم باید دست این سرمایه‌گذار را بوسید.

وی افزود : در رحیم آباد رودسر بهره برداری از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌ی تولید ماهیان خاویاری که امسال به مرحله‌ی استحصال می‌رسد و در املش 20 مزرعه پرورش ماهیان سردابی و شرکت تولید کننده پوشش‌های ضد حریق ساختمانی و صنعتی را شاهد بودیم که خوشبختانه باعث اشتغال بسیاری برای جوانان منطقه شده بود.

دکتر نجفی خاطر نشان کرد : هر روز در حال افتتاح طرح‌هایی هستیم که عمدتاً در 2 تا 3 سال گذشته سرمایه‌گذاری برای آنان شروع شده است.

وی افزود : فضای کسب و کار استان در 3.5 تا 4 سال گذشته همیشه در رتبه‌ی اول کشور قرار داشته که این باعث رونق تولید و جذب سرمایه می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت : سیل مراجعه کنندگان برای سرمایه‌گذاری در استان به اذعان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نشان دهنده‌ی تحول جدی در گیلان است.

وی با بیان اینکه کشور در 3 سال گذشته با ایجاد 2 میلیون شغل توانسته گام بزرگی را در این خصوص بردارد افزود : کشورهایی که نزدیک به یک میلیون شغل ایجاد می کنند بسیار محدود هستند.

استاندار گیلان افزود : ایران اسلامی در سال‌های 94 و 95 از لحاظ تعداد ایجاد اشتغال توانسته جزء 5 کشور برتر دنیا قرار بگیرد.

وی به اذعان معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه ایجاد شغل با یک و دو سال امکان پذیر نیست اظهار داشت : این اظهارات از سوی نهادی است که در بین مددجویان پول توزیع  و در بخش اشتغال گام‌های خوبی برداشته است.

دکتر نجفی به گام‌های مثبت دولت در بخش‌های حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد اشاره و خاطر نشان کرد : دولت نسبت به افرادی که محروم و معلولیت جسمی و ذهنی دارند و بدون پشتوانه هستند یارانه‌ی آنها را 3 برابر کرده است و از 25 هزار نفر از ایتام حمایت و به آنان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه فقط با پرداخت پول و یارانه نمی‌توان اشتغال ایجاد کرد گفت : کارآفرینان با اهتمام خود و استفاده از تسهیلات در مسیر ایجاد اشتغال گام برمی‌دارند و در این میان همه‌ی ما مدیران دست شما را می‌بوسیم و مورد احترام ما هستید.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه خدا را گواه می‌گیریم که چیزی به غیر از اعتقاد قلبی بر زبان جاری نمی‌کنم خاطر نشان کرد : اعتقاد من بر این است که کارآفرینان باید در رونق اشتغال کشور گام بردارند و این مشکل از طریق آنان حل شدنی است و ما موظف به حمایت و کمک بی شائبه نسبت به آنان از طریق پرداخت تسهیلات و اعتبارات ارزان قیمت هستیم.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه در سال‌هایی که نقدینگی بسیار بوده  تحرک در بخش اشتغال بسیار ناچیز بوده افزود : در 8 سال دولت نهم و دهم در برخی از سال‌ها 76 هزار، 60 هزار، 20 هزار و در سال‌هایی نیز ایجاد اشتغال به صفر رسیده بود.

وی خاطر نشان کرد : شرکت‌های دانش بنیان استان باید با تحرکی بیشتر همراه با امید به آینده و تولید رو به جلو گام بردارند.

استاندار گیلان بر ضرورت توجه به اقتصادی درون‌زا و برون نگر تأکید و تصریح کرد : اگر دانش فنی، مواد اولیه و سرمایه‌گذاری خارجی به داخل کشور وارد نشود نمی‌توان یک میلیون شغل ایجاد کرد.

وی افزود : در داخل نیز کارآفرینان که افتخاری برای ما هستند را پشتیبانی و ایجاد اشتغال را در گروی حمایت از آنان می‌دانیم.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه سال 96  محور برنامه‌های گیلان را براساس موضوع گردشگری تعریف کردیم  افزود : جمع آوری و تفکیک زباله به عنوان یکی از مشکلات اصلی زیست محیطی گیلان مطرح است که چنین چیزی در 4 سال گذشته وجود نداشته است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه برخی از شهرهای استان بیش از 90 تا 100 درصد در این حوزه پیشرفت داشته است گفت : در سفرهای شهرستانی به رودبار و دیلمان و همچنین املش و رانکوه شاهد بودم که نسبت به گذشته در جمع آوری زباله، امحاء آنها و تبدیل به کمپوست اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در برخی از شهرها کارخانه‌های تبدیل کمپوست رها شده بود گفت : با احیاء این کارخانه‌ها که انجام گرفته امیدواریم تا انتهای سال جاری جمع بندی مناسبی در حوزه‌ی مدیریت پسماند داشته باشیم.

در پایان این مراسم از 18 نفر کارآفرین برتر در حوزه‌ی کسب و کارهای خرد و کوچک گیلان توسط استاندار تجلیل به عمل آمد.

 

نظر شما