استاندار گیلان:

افزایش پایگاه های خدمات اجتماعی در گیلان ضروری است

۱۳۹۶/۰۲/۲۲ - ۰۹:۱۷:۱۶
کد خبر: ۵۵۷۱۰۰
افزایش پایگاه های خدمات اجتماعی در گیلان ضروری است
استاندار گیلان عصر امروز در دیدار با رییس سازمان بهزیستی کشور افزایش پایگاه های خدمات اجتماعی را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی در این دیدار که در دفتر وی برگزار شد با اشاره به آثار مثبت راه اندازی پایگاه های خدمات اجتماعی گفت: افزایش این پایگاه ها در حاشیه ی شهرهایی همچون رشت، لنگرود و بندرانزلی برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی لازم است.

وی افزود: انتظار داریم تعداد این پایگاه ها حداقل به 6 پایگاه افزایش یابد.

دکتر نجفی همچنین با اشاره به اینکه پوشش معلولین ضایعه نخاعی بهزیستی گیلان هم اکنون 90درصد است از رییس سازمان بهزیستی کشور خواست تعداد افراد تحت پوشش این قشر که از خدمات مستمری و حق پرستاری بهره مند هستند را به 100 درصد افزایش دهد.

در این دیدار رییس سازمان بهزیستی کشور با قدردانی از حمایت های دکتر نجفی در اجرای طرح ها و پروژه ها و نیز حمایت از افراد تحت پوشش بهزیستی به دستاوردهای سفر خود به گیلان اشاره کرد و گفت: در اجرای قانون برنامه ی ششم توسعه و بودجه ی سال 96 مکلف به راه اندازی 140 اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای 50 هزار نفر هستیم که در استان گیلان در شهرستان های رودسر، لنگرود امروز به بهره برداری رسید و آستارا فردا به بهره برداری می رسد.

دکتر محسنی بندپی افزود: در این راستا اورژانس اجتماعی 3 شهرستان آستانه اشرفیه، صومعه سرا و ماسال نیز در خرداد ماه افتتاح می شود.

وی مداخلات بموقع با استانداردهای مختلف در بحران های فردی،اجتماعی و خانوادگی را از وظایف این اورژانس عنوان کرد و افزود: مشاوره ها در خصوص کاهش طلاق و خودکشی نیز از دیگر وظایف این اورژانس به شمار می رود.

دکتر انوشیروان محسنی بندپی به بازدید خود از مراکز نگهداری از سالمندان شهرستان لاهیجان و نیز معلولین ذهنی بالای 14 سال لنگرود اشاره و خاطرنشان کرد: باتوجه به پیشرفت بالای 80 درصدی مرکز نگهداری از سالمندان لاهیجان با کمک سازمان بهزیستی هرچه سریع تر این ساختمان آماده ی بهره برداری می شود.

وی به سالمند بودن 11 درصد جمعیت استان گیلان و رتبه ی اول در سطح کشور اشاره و اظهار داشت: میانگین کشوری میزان سالمندان 8.4 درصد است که با توجه به بالا بودن میزان سالمندان در گیلان نیاز توجه به مراکز سالمندان را بیشتر می کند.

رییس سازمان بهزیستی کشور به وجود حاشیه نشینی در برخی از مناطق شهر رشت اشاره و خاطرنشان کرد: در این سفر مصوب کردیم تا 6 پایگاه اجتماعی به تعداد پایگاه های شهر رشت اضافه شود.

وی با بیان اینکه اداره بهزیستی شهرستان املش تنها اداره در سطح استان است که در بخش ساختمان با مشکلاتی مواجه است گفت: با حمایت  استاندار گیلان به منظور تکمیل ساختمان اداری این شهرستان نیز اعتباری اختصاص پیدا می کند.

دکتر محسنی بندپی به بهره برداری از مسکن معلولین و مرکز اوتیسم برای آن دسته از افرادی که دارای عدم رشد تکامل سلول های عصبی و مغزی هستند نیز اشاره کرد و گفت: مرکز MTC (درمان اجتماع مدار معتادان) برای برگشت پذیر کردن معتادین به زندگی عادی برای اولین بار در سطح کشور در استان گیلان به بهره برداری می رسد تا پس از ارزیابی به استانهای دیگر تعمیم داده شود.

 

نظر شما