رکاب زنی دوچرخه سواران گیلانی از آستارا تا باکو

۱۳۹۶/۰۲/۲۳ - ۱۰:۴۲:۲۶
کد خبر: ۵۵۷۴۴۸
رکاب زنی دوچرخه سواران گیلانی از آستارا تا باکو
سه دوچرخه سوار گیلانی به منظور انتقال پیام صلح و دوستی، حرکت خود را از آستارای ایران تا شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز کردند.
به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان و به نقل از  پایگاه خبری ورزش وجوانان گیلان ، نوید بنی اسدی سرپرست این گروه دوچرخه سواری پیش از خروج دوچرخه سواران گیلانی از مرز آستارا گفت: این گروه با شعار صلح در دست های ماست، مسافت 350 کیلومتری آستارا تا پایتخت جمهوری آذربایجان را در سه روز طی خواهند کرد.
وی افزود: بازدید از مناطق گردشگری و اماکن تاریخی باکو در برنامه کاری این گروه قرار دارد و پیش از این، از شهرستان خوی استان آذربایجان غربی تا شهر وان ترکیه را رکاب زده بودند.
یونس رنجکش فرماندار شهرستان آستارا در این خصوص گفت: دوچرخه سواران با سفر به کشورهای خارجی می توانند فرهنگ مردم ایران اسلامی را به سایر ملل انتقال دهند.
وی افزود: بهترین موضوع و شعار اقدامات فرهنگی و ورزشی، صلح است و امیدواریم این حرکت های ورزشی بین کشورهای مختلف تقویت شود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالیانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.

 

نظر شما