دلخوش:

وزارت ورزش و جوانان باید برای میزبانی بازی‌های کشورهای اسلامی برنامه داشته باشد

۱۳۹۶/۰۲/۲۵ - ۰۸:۳۹:۱۸
کد خبر: ۵۵۸۵۱۹
وزارت ورزش و جوانان باید برای میزبانی بازی‌های کشورهای اسلامی برنامه داشته باشد
نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس در مورد میزبانی بازی‌های کشورهای اسلامی در ایران گفت: دولت و وزارت ورزش و جوانان باید برای میزبانی بازی‌های کشورهای اسلامی برنامه داشته باشد زیرا این میزبانی، نوعی ارتباط با بخش‌های بین‌المللی است.

سیدکاظم دلخوش‌اباتری با اشاره به برگزاری بازی‌های کشورهای اسلامی در باکو و توانایی برگزاری اینگونه مسابقات در ایران گفت: زمانی که موضوع برگزاری مسابقات ورزشی در کشور مطرح می‌شود،  وزارت ورزش به تنهایی نمی‌تواند عهده‌دار امور باشد و  همه می‌توانند با همکاری هم و دست‌به‌دست هم دادن بخش‌های مختلف دولت، بخش‌های خصوصی، تعاونی‌ها، مردم، ورزشکاران، متخصصین امر ورزش و ...  کمک کرده و سهم خود را داشته باشند.

​نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی در مورد میزبانی بازی‌های کشورهای اسلامی در ایران افزود: کشور 80 میلیونی ایران در برخی از ورزش‌ها مثل ورزش‌های زورخانه‌ای، باستانی، کُشتی‌های پهلوانی، چوگان و ... سابقه طولانی دارد که رشته‌های تخصصی و در اختیار کشور خودمان است و در کشورهای دیگر دنیا ریشه اصیل ندارد، بنابراین می‌توان در برگزاری تخصصی مسابقات برای این گونه رشته‌ها اثرگذار و موفق بود.

وی با بیان اینکه استقبال از برگزاری این مسابقات در ایران بسیار خوب است، ادامه داد: می‌توان امکانات مناسب را برای برگزاری اینگونه ورزش‌ها در کشور ایران فراهم کرد. بخش‌های مختلف ورزشی کشور، علاقمندی مردم، همکاری مسئولین و ... این زمینه را بوجود می‌آورد تا بتوان اینگونه ورزش‌ها را در کشور برگزار کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه برگزاری مسابقات تنها در بحث ارزآوری آن نیست، تصریح کرد: با میزبانی ایران در این مسابقات، کشورهای دیگر با فرهنگ مردم بیشتر آشنا شده و نوع ارتباطات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی گسترش پیدا می‌کند و فرهنگ عمومی مردم ایران به کشورهای دیگر انتقال داده می‌شود و قطعاً می‌تواند در ایجاد روابط بین  ایران و همسایگان و دیگر کشورهای دنیا اثرگذار باشد.

دلخوش‌اباتری در مورد ساز و کار و زیرساخت‌های لازم برای  میزبانی ایران در بازی‌های کشورهای اسلامیخاطرنشان کرد: دولت و وزارت ورزش و جوانان باید برای میزبانی بازی‌های کشورهای اسلامی برنامه داشته باشد؛ این میزبانی مسئله کوچکی  نیست، مسئله کلان بوده و نوعی ارتباط با بخش‌های بین‌المللی است.

نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: آذربایجان یکی از کشورهای اسلامی است که به عنوان دوست ایران در همسایگی کشور ایران است و از مردم مسلمان و غالباً شیعه تشکیل شده و باید با این کشورها همکاری کنیم./خانه ملت

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز