قربانی:

طرح تحول سلامت تنها ۳ درصد انحراف مالی دارد/تلاش وزارت بهداشت برای رفع انحرافات مالی

۱۳۹۶/۰۲/۲۸ - ۱۳:۵۹:۰۷
کد خبر: ۵۶۰۲۸۹
طرح تحول سلامت تنها ۳ درصد انحراف مالی دارد/تلاش وزارت بهداشت برای رفع انحرافات مالی
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه طرح تحول سلامت ۳ درصد انحراف مالی دارد، گفت: این آمارها نشان دهنده موفقیت آمیز بودن طرح تحول سلامت در هزینه کرد اعتبارات است.

محمد حسین قربانی درباره ضرورت شفاف سازی هزینه ها و درآمدهای وزرات بهداشت، افزود: رسیدگی به شفاف سازی منابع مالی دستگاه ها طبق قانون سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات است که به عنوان بازوی اجرایی مجلس عمل می کنند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هفته گذشته مسئولان دیوان محاسبات با حضور در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گزارشی از نحوه هزینه کرد منابع در وزارت بهداشت ارایه کرد که نشان از فعالیت مثبت این وزارتخانه در هزینه کرد منابع دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: بر اساس گزارش مذکور، در منابع مالی طرح تحول سلامت 3 درصد انحراف وجود داشته است؛ طرح تحول سلامت بالغ بر 15 هزار میلیارد تومان منابع قانونی و رسمی دارد و با توجه به حجم گستردگی کار، انحراف 3 درصدی نشان دهنده موفقیت آمیز بودن طرح تحول سلامت در هزینه کرد اعتبارات است و بدون شک با تلاش های پی در پی این 3 درصد انحراف نیز از میان می رود.

وی یادآور شد: از سویی دیگر وزارت بهداشت نیز گزارشی از نحوه هزینه کرد طرح تحول سلامت را به اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گزارش داد و در این میان نباید شائبه ای برای این هزینه کرد وجود داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: متولی برنامه ریزی اجرا و هزینه کرد منابع، وزارت بهداشت است که این وزارتخانه نیز بیلان کار داده است و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی نیز نظارتی بر آن انجام داده است؛ حال این گزارش در دست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس است و در صورت نیاز می توان آن را ارایه کرد./خانه ملت

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز