مدیر امور فرهنگی کمیته امداد استان گیلان خبر داد:

بهره مندی بیش از هفت هزار دانش آموز و دانشجو از خدمات فرهنگی کمیته امداد

۱۳۹۶/۰۳/۰۲ - ۱۳:۵۲:۰۳
کد خبر: ۵۶۲۸۷۵
بهره مندی بیش از هفت هزار دانش آموز و دانشجو از خدمات فرهنگی کمیته امداد
هم اکنون 28 دانشجو و 28 دانش آموز نخبه ، تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان هستند که نخبگی آنان در زمینه های علمی ، اختراع ، ورزشی ، قرآنی و هنری است و در تلاش هستیم تا امکان عضویت همه آنها در بنیاد ملی نخبگان استان فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از سایت خبری کمیته امداد ؛عباس لنگرودی ، معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه ارائه تسهیلات بیشتر به دانشجویان دانشگاه های روزانه ، موجب  تشویق و تقویت انگیزه برای سایر جوانان تحت حمایت برای ورود به دانشگاههای دولتی می شود ، اظهار کرد : هم اکنون 9 هزار و 74 دانش آموز و سه هزار و 62 دانشجواز دریافت کمک هزینه تحصیلی و شهریه دانشگاه بهره مند هستند.

  وی میزان پرداختی کمک هزینه تحصیلی به این تعداد دانش آموز را طی سال گذشته، سه میلیارد و 535 میلیون و 75 هزار ریال اعلام کرد و افزود : دانشجویان تحت حمایت هم سال گذشته 37 میلیارد و 270 میلیون ریال شهریه دانشگاه دریافت کرده اند.

لنگرودی ، با بیان اینکه سال گذشته هفت هزار و 449 دانش آموز و دانشجوی تحت حمایت کمیته امداد گیلان از برنامه های آموزشی و فرهنگی این نهاد برخوردار شده اند ، افزود : چهار میلیارد و 677 میلیون و 69 هزار ریال  برای این امر هزینه شده است .

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان گیلان ، تعالی فکری و فرهنگی خانواده ها و  تعمیق باورهای دینی و اعتقادی خانواده ها را از دیگر برنامه های این نهاد در سال گذشته اشاره کرد و افزود : 51 هزار و 478 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در سراسر استان با هزینه هفت میلیارد و 856 میلیون و 510 هزار ریال از برنامه های آموزش خانواده بهره مند شده اند.

 وی تصریح کرد : ارائه آموزش های هدفمند در 20 مرکز فرهنگی در قالب 4 کانون دائم و 16 کانون موقت و همچنین 34 کانون پیروان ولایت برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و خانواده های تحت حمایت از دیگر خدمات این نهاد است .  

 لنگرودی با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح فلاح ، ارائه آموزش های متناسب با شرایط اجتماعی – اقتصادی - فرهنگی و جغرافیایی خانوارهای تحت حمایت در جهت تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت و رشد وشکوفایی استعدادهای نهفته در بین اعضای خانواده ها است ، خاطرنشان کرد :  سال گذشته دوهزار و 866 جلسه طرح فلاح در قالب هزار و 959 جلسه به صورت هیئتی و 907 جلسه به صورت انفرادی و در مجموع با حضور 95 هزار و 453 نفر از زنان و 171 نفر از مردان برگزار شده است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان گیلان تصریح کرد : هرساله شرایط حضور مددجویان در مراسم معنوی اعتکاف فراهم می شود که سال گذشته 218 نفر از مددجویان در این مراسم معنوی شرکت کردند.

وی همچنین به برگزاری اردوهای آموزشی ، تربیتی جوانان و بزرگسالان اشاره کرد و گفت : سال گذشته چهار هزار و 415 نفر از این مددجویان با هزینه سه میلیارد و 774 میلیون و 880 هزار ریال از این اردوها در قالب اعزام به مشهد مقدس ، قم و جمکران ، راهیان نور ، اعزام به عتبات عالیات بهره مند شده اند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز