معاونین استانداری گیلان و قزوین:

بندرانزلی سکوی صادرات استان‌های شمالی به روسیه/ گیلان و قزوین قطب اقتصاد کشور

۱۳۹۶/۰۳/۰۵ - ۱۰:۳۳:۰۹
کد خبر: ۵۶۳۹۶۷
بندرانزلی سکوی صادرات استان‌های شمالی به روسیه/ گیلان و قزوین قطب اقتصاد کشور
در نشست معاونین استاندار ی گیلان و قزوین و اعضای اتاق بازرگانی استان قزوین و گیلان مطرح شد؛

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، ظهر امروز معاون استاندار قزوین، اعضای  اتاق بازرگانی استان قزوین و معاونین استاندار گیلان و اعضای اتاق بازرگانی استان گیلان و جمعی از متخصصین این حوزه با مهندس حسین چراغی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان دیدار و در خصوص ارائه توانمندی های بنادر گیلان و ظرفیت های موجود جهت سرمایه گذاری در این  بنادر به گفت و گو پرداختند.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار گیلان از بندرانزلی به عنوان سکوی صادرات استان‌های شمالی ایران به روسیه نام برد و اظهار کرد: استان گیلان یکی از استان‌های مهم در حوزه مبادلات تجاری با کشورهای خارجی از جمله کشورهای حاشیه دریای خزر و روسیه است.

محمدحسین اصغریان با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت‌های بندری طی چند سال اخیر به شدت رو به افزایش است گفت: با تکمیل راه‌آهن سراسری، تجارت ایران با تحول اقتصادی بزرگی روبرو می شود که در این راستا گیلان می‌تواند به عنوان مرکز ثقل تجارت استان‌های شمالی و قزوین با کشورهای همسایه ایران تلقی شود.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین با پتانسیل مهمی که در زمینه صنعت و کشاورزی دارد می‌تواند از مزایای زیرساخت‌های گیلان در حوزه حمل و نقل دریایی استفاده کند یادآور شد: با راه‌اندازی راه‌آهن قزوین – رشت، میزان حمل کالا تا سقف ۱۰ میلیون تن و ۴ میلیون مسافر در سال صورت پذیرد.

گیلان و قزوین قطب اقتصاد کشور

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری قزوین نیز در این نشست با اشاره به اینکه در راستای ارتقای مبادلات تجاری همکاری بسیار خوبی بین دو اتاق قزوین و گیلان وجود دارد و اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان هم در چند مدت اخیر به شدت در راستای افزایش سطح این مبادلات که موجب رونق فعالیت‌های اقتصادی دو استان می‌شود، تلاش موثری را دنبال کرده است گفت: استان قزوین به لحاظ قرار گرفتن در ترافیک جمعیتی ۴۰ میلیونی و همجواری با ۱۲ استان در غرب،‌ شرق و پایتخت به عنوان یک بارانداز ملی ایفاء نقش می‌کند.

حبیبی تصریح کرد: قزوین در زمینه صنعت و کشاورزی دارای ظرفیت‌های بسیار مهمی در صادرات کالا است و لذا دسترسی به بازارهای دنیا از طریق مسیری که بتواند تجارت این استان را تسهیل کند بسیار مهم بوده و گیلان با داشتن شبکه حمل و نقل قوی همانند استان قزوین می‌تواند با کاهش زمان و قیمت تمام شده بستر فعالیت‌های اقتصادی موثری را برای تجار و بازرگانان و تولیدکنندگان فراهم کند.

معاون استاندار قزوین با قدردانی از همکاری مشترک و دوسویه معاونت‌های دو استانداری از فعالیت‌های دو اتاق بازرگانی و اداره کل بنادر گیلان که با رویکرد جدید موجب افزایش سطح همکاری‌های دو استان در حوزه اقتصاد شده است قدردانی کرد.

 

نظر شما