رئیس شورای اسلامی شهررشت:

سرای محلات در فرهنگ سازی ومشارکت شهروندان در تصمیم گیریها نقش موثری دارند

۱۳۹۶/۰۳/۱۳ - ۱۶:۰۴:۳۷
کد خبر: ۵۶۷۷۷۹
سرای محلات در فرهنگ سازی ومشارکت شهروندان در تصمیم گیریها نقش موثری دارند
رئیس شورای اسلامی شهررشت گفت:سرای محلات نقش موثری در فرهنگ سازی ومشارکت دادن شهروندان در تصمیم گیریها وارتقای جایگاه فرهنگی جامعه ایفا می کند.

مسعود کاظمی بااشاره به اینکه سرای محلات یک ایده نو وموثر در راستای تحقق اهداف فرهنگی می باشد تصریح کرد:یکی از اهداف ایجاد سرای محلات در رشت جلب مشارکتهای مردمی به منظور بهبودروش زندگی در محلات مختلف شهرمی باشد.

این مسئول ادامه داد:انجام کلاسهای رایگان آموزشی در زمینه حقوق شهروندی و... از جمله اقداماتی است که در دستور کار سرای محلات رشت قرار دارد.

کاظمی بااعلام اینکه نخستین سرای محله در رشت در محله خمیران چهل تن راه اندازی شد گفت:البته تا رسیدن به هدف نهایی ایجاد سرای محلات در رشت فاصله بسیاری وجوددارداما امیدواریم با کیفیت بخشیدن به آنها هرچه سریعتر اهداف در نظر گرفته شده محقق شود وتنها به فکر کمیت آنها نباشیم.

رئیس شورای اسلامی شهررشت خاطر نشان کرد:در حال حاضر در محله های خمیران چهل تن ،جماران ،پیرکلاچای ،مسکن مهر و... سرای محلات راه اندازی شده است وتشکیل سرای محلات جدید در بودجه سال ۹۶ شهرداری رشت نیز گنجانده شده است.

وی بااعلام اینکه میتوان از ظرفیت سرای محلات در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ بومی_محلی وبرنامه های مذهبی بهره مندشد گفت:معرفی وترویج آداب وسنن بومی _محلی وپرداختن به مباحث مذهبی واجتماعی از دیگر اهدافی است که برای سرای محلات در نظر گرفته شده است.

مسعود ‌کاظمی در خاتمه اعلام کرد:در بودجه سال ۹۶ شهرداری رشت راه اندازی شش سرای محله جدید در دستور کارشهرداری رشت قرار گرفته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز