مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان :

رشد ۵۷ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بندر آستارا و برنامه های توسعه بندر آستارا در سال ۹۶

۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۰۹:۵۰:۱۵
کد خبر: ۵۶۸۸۳۶
رشد ۵۷ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بندر آستارا و برنامه های توسعه بندر آستارا در سال ۹۶

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوری گیلان، مهندس حسین چراغی در نشست تخصصی بررسی روند توسعه بندر آستارا با اشاره به انجام مستمر عملیات لایروبی این بندر اظهار کرد: ساخت یک اسکله و دو باب انبار تجاری و افزایش ظرفیت بندر از ٥٠٠ هزار تن به یک میلیون تن از دستاوردهای دولت امید و تدبیر در سال ٩٥ بود که باعث شد تا بندر آستارا در سال ٩٦ رشد ٥٧ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری داشته باشد و یکی از موفق ترین بنادر شمال کشور شود .

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه بندر آستارا در استان گیلان و در حاشیه دریای خزر نزدیک ترین بندر به استان های شمال غربی  و غرب کشور است افزود: بندر آستارا با صرفه ترین مسیر برای صادرات و واردات به این استان ها محسوب می شود.

وی با اشاره به ظرفیت های بندر آستارا خاطرنشان کرد: این بندر از ظرفیت های مناسبی برای ترانزیت کالا به کشورهای همسایه از جمله عراق برخوردار است.

مهندس چراغی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت های بندر آستارا، برنامه های عملیاتی و سرمایه گذاری برای سال جاری و آتی تهیه شده است و تصریح کرد: انجام لایروبی  کانال ورودی و حوضچه بندر در ۶  ماهه نخست سال جاری برای پذیرش أیمن کشتی ها، در راستای نگهداری عمق کانال و حوضچه بندر آستارا توسط بهره بردار بندر یک دستگاه لایروب خریداری می شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان ادامه داد: سفارش و ساخت دو دستگاه مکنده غلات با ظرفیت ۳۰۰ تن در ساعت و تحویل گیری حداقل یک دستگاه تا پایان سال، احداث یک پست اسکله غلات تا پایان سال جاری،  سفارش و ساخت سیلوی غلات  ۳۰ هزار تن و تحویل در اردیبهشت سال آتی و ساخت ۱۰ هکتار محوطه به منظور احداث ترمینال غلات با ظرفیت ۳۰ هزار تن در سال جاری و پیش بینی توسعه آن تا ۱۰۰ هزار تن در فاز توسعه از دیگر برنامه های اداره کل بنادر و درانوردی استان گیلان خواهد بود.

وی با بیان اینکه این حجم از سرمایه گذاری در صورت تخصیص کد گمرکی منطقه ویژه با بازدهی بیشتری مواجه خواهد شد و موجب ترغیب و جذب سرمایه گذاری سایر بخش های خصوصی می شود یادآور شد: به همین منظور از گمرک خواستار مساعدت و همکاری برای تخصیص کد گمرکی منطقه ویژه بندر استارا هستیم.

بنا براین گزارش همجواری گیلان با هشت استان کشور و همچنین دسترسی به دریا و تاسیسات و امکانات بندری، باراندازی مناسب برای فعالیت‌های تجاری و صادراتی این استان‌ها به کشورهای سی آی اس می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز