مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان :

این نهاد در بحث توانمندی سازی ، اشتغال و مسکن مددجویان گام های بسیار خوبی برداشته است

۱۳۹۶/۰۳/۱۹ - ۰۲:۱۱:۳۹
کد خبر: ۵۶۹۶۹۹
این نهاد در بحث توانمندی سازی ، اشتغال و مسکن مددجویان گام های بسیار خوبی برداشته است
ضیافت افطاری تجلیل از کارآفرینان برتر طرحهای اشتغال د خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با حضور دکتر محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ، کوچکی نژاد و جعفرزاده نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی ، قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه و جمع کثیری از مسوولین و مددجویان کمیته امداد امام گیلان در تالار ماه عسل رشت برگزار شد .

علیرضا محمدی مدیر کل کمیته امداد امام (ره) گیلان در ابتدای این مراسم اظهار داشت :  در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال مزین شده است باید از کسانی که با حداقل ها اشتغال ایجاد کرده اند تشکر و قدردانی کرد.

مدیر کل کمیته امداد گیلان با اشاره اینکه رویکرد اساسی این نهاد براساس اساسنامه جدید توانمند سازی همه جانبه مددجویان این نهاد است، افزود:  در سال 94 اساسنامه جدید کمیته امداد امام به تایید مقام معظم رهبری رسید جذب صد درصدی اعتبارات در بخش اشتغال را داشته ایم و این مایه افتخار است.

محمدی در خصوص معوقات این نهاد تصریح کرد: حدود هشت میلیارد تومان معوقات در بخش مسکن داشته ایم که از نمایندگان محترم گیلان تقاضا داریم که پیگیر این امر باشند.

 وی ادامه داد : بر اساس وظیفه ذاتی کمیته امداد تلاش می کند تا در جهت توانمندی مددجویان این نهاد بکوشد و در زمینه توانست فعالیت های بسیار خوبی را انجام دهد .

وی گفت : در برنامه 5 ساله ششم مصوب شد که حقوق مددجویان سالانه 20 درصد تامین اجتماعی افزایش پیدا کند و با تصویب اعتبارات در این راستا بتوانیم فعالیت های بیشتری را برای توانمندی انجام دهیم.

وی افزود : انضباط اداری در حوزه کمیته امداد در نوع خود بی نظیر بوده است.

محمدی با بیان اینکه کمیته امداد گیلان در بخش تامین مسکن عملکرد بسیار خوبی داشته است گفت  : در سال 95 حدود 3000 واحد مسکونی  در اختیار مددجویان قرار دادیم که در این خصوص از نظر کمی رتبه اول در کشور را به خود اختصاص داده ایم.

وی ادامه داد : با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توانستیم در طرح مقاوم سازی مسکن روستایی فعالیت های خوبی داشته ایم .همچنین در طرح هدیه مقام معظم رهبری و با همکاری سپاه قدس گیلان ، 1000 واحد مسکونی تا پایان شش ماهه نخست سال جاری  در اختیار مددجویان قرار خواهیم داد و بدین ترتیب رکوردی از لحاظ کمی و کیفی در بحث مسکن داشته باشیم و از دکتر نوبخت تقاضا داریم با توجه به سهمیه ای که برای گیلان در نظر گرفته شده  عنایت ویژه ای به این امر داشته باشند.

محمدی  در زمینه مبحث زکات گفت : افتخار داریم که دکتر نوبخت خود عضوی از شورای زکات کشور هستند و از آنجایی که در استان گیلان زکات واجب نداشتیم ، کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان  با هدایت و راهنمایی های نماینده ی  محترم ولی فقیه در استان در بحث زکات بسیار موفق بوده است .

محمدی افزود : از نظر زکات روستامحوری به عنوان پایلوت در بین استانهای دیگر کشور پیشنهاد دادیم و امیدواریم که بتوانیم در این بخش نیز موثر واقع شویم.

وی خاطر نشان کرد : برای 7000 مددجویی که شرایط مسکن آنها نامناسب بود با توجه به منابع بانکی ، مسکن فراهم گردید و در این زمینه 8 میلیارد تومان معوقه داریم و مهندس جعفرزاده نیز پیگیر این مقوله هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز