خوان‌گسترده رمضان درکانون گیلان؛

کودکان روی ماه خدا را می بوسند

۱۳۹۶/۰۳/۲۲ - ۱۰:۵۴:۳۰
کد خبر: ۵۷۱۳۲۳
کودکان روی ماه خدا را می بوسند
ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان کانون استان گیلان ‌هم‌زمان با مراکز فرهنگی هنری سراسر کشور‌ درحال ‌برگزاری‌است.

به‌گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ «کودکان روی ماه خدا را   می بوسند» عنوان‌برنامه‌ای است که کانون کشور برای ویژه‌برنامه‌های مراکز انتخاب کرده و برهمین اساس مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان فعالیت‌های خود را به منظور تعمیق باور‌های دینی و انتقال مفاهیم و ارزش‌های اسلامی به کودکان ونوجوانان با همین عنوان‌برگزار‌می کنند.

براین اساس مرکز فرهنگی هنری کیاشهر با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، ادبی و هنری به استقبال ماه میهمانی خدا رفت.

در همین زمینه مربیان کانون به معرفی کتاب‌هایی با مضامین دینی و اخلاقی چون:«گنبد‌طلایی» و «بچه‌ها صبر‌کنید» پرداختند و دراین میان کودکان و نوجوانان را با مناسبت‌های ماه‌ مبارک رمضان بیش از پیش‌آشنا‌کردند.

برگزاری جشن میلاد امام حسن(ع) از دیگر برنامه‌های کانون کیاشهر درماه مبارک رمضان بود و اعضا ضمن آشنایی  با احادیثی از این امام همام، در کارگاه‌های نقاشی و ادبی با عنوان« اولین روزی که روزه گرفتم» شرکت‌کردند.

مرکز فرهنگی هنری رضوانشهر نیز با برپایی نشست‌های تربیتی و برگزاری جشن‌میلاد سومین اختر تابناک امامت و ولایت ، میزبان کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها شد.

طی این ویژه‌برنامه که با همراهی بیش‌از 80 عضو کودک، نوجوان و اولیای آنان صورت‌گرفت آزاده یاری مشاور امور بانوان فرمانداری شهرستان رضوانشهر و میهمان برنامه، به‌ویژگی‌های شخصیتی و سیره‌عملی امام حسن(ع) اشاره و صبر و بردباری امام را زمینه‌ساز پویایی و بالندگی هرچه بیشتر دین مبین اسلام پس از شهادت امام علی علیه‌السلام عنوان‌کرد.

ناهیده حیدرزاده، مربی مسوول کانون رضوان‌شهر نیز درهمین زمینه به شعر‌خوانی و معرفی فضایل‌اخلاقی کریم اهل‌بیت (ع) پرداخت و با بهره‌گیری از کتاب‌های «چهارده معصوم»، «توبوی سیب‌می دهی» و «سیره عملی اهل‌بیت علیه‌السلام» نقش تاثیر‌گذار معصومین(ع) را در ترویج تعالیم و آموزه‌های اسلامی به کودکان ونوجوانان یادآور‌شد.

هم‌خوانی دعای فرج، مولودی‌خوانی و گستردن سفره افطار از دیگر برنامه‌های این روز بود و درپایان نیز حاضران  برای سلامتی عضو بیمار کانون رضوانشهردعاکردند.

مرکز فرهنگی هنری شاندرمن هم بهمنظور تقویت‌باورهای دینی و ایجاد انگیزه برای مطالعه بیشتر در نعمت‌های خداوند، فعالیت‌های هدف‌مندی را برای کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی و اجرا‌کرد.

بنابراین گزارش اعضای کانون شاندرمن درفعالیت‌های قصه‌گویی، بحث‌آزاد و روخوانی کتاب شرکت‌کردند و در عین‌‌حال با راهنمایی مربیان به تصویر‌سازی قصه‌های قرآنی و آماده‌سازی نشریه‌دیواری پرداختند.

عطر رمضان درکانون پرورش فکری تالش نیز به مشام رسید و شکفتن اولین غنچه‌ی باغ امامت بهانه‌ای برای اجرای ویژه‌برنامه‌ی « شکوه شکفتن» ماه میهمانی پروردگار شد.

در این ویژه‌برنامه که با گستردن سفره‌ی افطار همراه‌بود، مربیان بهه خوانش شعر، قصه‌گویی و قرائت احادیثی از امام حسن(ع) پرداختند و پیروی از سبک زندگی پنجمین معصوم را زمینه‌ساز سعادت دردنیا و آخرت توصیف‌کردند.

برگزاری مسابقه‌ی خاطره‌خوانی با عنوان« اولین روزه من»، ختم صلوات برای سلامتی و ظهور حضرت و لی‌عصر(عج) و اهدای بسته‌های افطاری به حاضران بخش‌پایانی ویژه‌برنامه‌ی « شکوه شکفتن» بود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز