معاون اداری و مالی ستاد دیه کشور:

۱۵ هزار زندانی جرائم غیرعمد در زندان های کشور هستند

۱۳۹۶/۰۳/۲۲ - ۱۴:۰۹:۵۱
کد خبر: ۵۷۱۵۳۹
۱۵ هزار زندانی جرائم غیرعمد در زندان های کشور هستند
معاون اداری و مالی ستاد دیه کشور در جشن گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان رشت گفت: در حال حاضر ، 15 هزار زندانی جرائم غیرعمد در زندان بسر می برند که از این تعداد، 13 هزار نفر محکوم به جرائم مالی، چک، مهریه و نفقه هستند.

علی مهربان شامگاه یکشنبه در جشن گلریزان جرائم غیر عمد زندانیان شهرستان رشت اظهار داشت : در حدود 2 هزار و 800 نفر از 15 هزار زندانی جرائم غیر عمد مربوط به مهریه هستند.

وی تعداد محکومان مربوط به دیه را 2 هزار و 400 عنوان کرد و افزود : از این تعداد ، 12 درصد متهم و مابقی محکوم شده اند.

وی  میزان دیه محکومان را تشریح کرد و ادامه داد : از این تعداد محکومان دیه ، 14 درصد زیر 20 میلیون تومان ، هشت درصد بین 20 تا 50 میلیون و 65 درصد بین 100 تا 200 میلیون تومان هستند.

وی ادامه داد: از 2 هزار و 400 نفر مشمول پرداخت دیه، 206 نفر بیش از پنج سال ، 181 نفر سه تا پنج سال و 548 نفر یک تا سه سال در زندان هستند.

مهربان با یادآوری اینکه سال گذشته 9 هزار و 143 نفر با بدهکاری 742 میلیارد تومان به همت ستاد دیه آزاد شد، افزود: شاکیان، خود یکی از بزرگترین خیران در این مجموعه هستند به گونه ای که 40 درصد از مجموع بدهکاری زندانیان جرائم غیرعمد کشور، توسط شاکیان گذشت شد.

وی با اشاره به تعداد محکومان جرایم غیر عمد گیلان گفت : در گیلان 817 مشمول جرائم زندانیان غیرعمد هستند که امیدواریم با کمک خیران و نیکوکاران این استان، بتوانیم این زندانیان را نیز آزاد کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز