رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان:

با استفاده از توان و تخصص مهندسان، ایمن بسازیم

۱۳۹۶/۰۳/۳۱ - ۱۱:۳۷:۱۲
کد خبر: ۵۷۶۲۲۰
با استفاده از توان و تخصص مهندسان، ایمن بسازیم
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان در سالروز حادثه ی زلزله ی سال 1369 به مقوله مقاوم سازی سازه ها تاکید کرد و گفت : با استفاده از توان و تخصص مهندسان، ایمن بسازیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان ، مهندس عبدالرضا قاسمیان لنگرودی ، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان، به مناسبت سالروز زلزله 69 توجه همه ی مردم به ساخت و ساز اصولی را مهم دانست و گفت : حادثه زلزله خرداد 69 و سایر حوادث این چنینی علاوه بر اینکه در حافظه تاریخی ما می ماند، لازم است تلنگری برای بهبود شرایط ایمنی و ساخت و ساز در استان باشد. از کنار این حوادث نمی توان فقط احساسی رد شد، بلکه با برنامه ریزی و رعایت اصول علمی باید به سمت تخصصی شدن امور خطیری نظیر ساخت و ساز برویم.

وی ادامه داد: در این راه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان به عنوان سازمانی تخصصی، وظیفه خود می داند بر اساس قوانین، آئین نامه ها و شیوه نامه های موجود در این راه قدم بردارد و برای موفقیت در این راه همکاری نهادها و سازمان هایی مانند استانداری، شهرداری ها و اداره کل راه و شهرسازی ضروری است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان با اشاره به نقش شهروندان در احقاق حقوق خود گفت: ساخت و ساز ایمن حق تمامی مردم است و شهروندان برای احقاق این حق قانونی خود در وهله اول می باید از ساخت و ساز غیرمجاز خودداری کرده و در صورت مشاهده هر نوع اقدامی در این خصوص مراتب را به مراجع ذی صلاح اطلاع دهند و در قدم بعدی از تخصص و توان مهندسان متخصص و متعهد در امر ساخت و ساز استفاده نماید.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز به عنوان یکی از عوامل دخیل در ساخت و ساز در جهت حفظ و ارتقاء ایمنی، همراه و هم پای شهروندان است و از ظرفیت عظیم مهندسی و تخصص خود استفاده می نماید و با رعایت اخلاق حرفه ای در مهندسی و آموزش مستمر مهندسان خود و آشنایی با دانش روز دنیا در حوزه ساخت و ساز در این مهم موثر می باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان در پایان با گرامی داشت یاد و خاطره درگذشتگان این حادثه گفت: وظیفه همه ماست، در هر جایگاهی که هستیم، برای حفظ آرامش و امنیت کودکان مان، برای سلامت و آسایش خودمان و برای آمادگی در برابر هر گونه بحرانی با استفاده از توان و تخصص مهندسان ایمن بسازیم و به خاطر داشته باشیم که فرصت دوباره ساختن نداریم، بادوام بسازیم.

31 خرداد 1369 یادآور حادثه ناگواری است که در آن عده کثیری از هم وطنان ما جان خود را از دست دادند. این حادثه علاوه بر خسارات جانی و مالی گسترده، تبعات اجتماعی و روانی بسیاری نیز داشت. تخریب بیش از 200 هزار واحد مسکونی ، 35 هزار نفر کشته و زخمی و بی خانمانی حدود500 هزار نفر از هم استانی های مان از خسارات جانی و مالی این حادثه بود، اما اثرات ناگوار روحی و روانی این حادثه در طول سال های متمادی در ذهن زلزله زدگان و مردم گیلان خواهد ماند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز