جریمه ۹۰ میلیونی سزای صید غیرمجاز

۱۳۹۶/۰۴/۰۴ - ۱۳:۲۶:۱۴
کد خبر: ۵۷۸۲۲۲
جریمه ۹۰ میلیونی سزای صید غیرمجاز
صیاد غیرمجاز ماهی آزاد در رضوانشهر به پرداخت 900میلیون ریال جریمه محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان؛رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رضوانشهر با اعلام این خبر گفت: در پی انتشار عکس فردی که به صورت غیرمجاز در رودخانه شفارود این شهرستان اقدام به صید یک قطعه ماهی آزاد و عکس برداری و انتشار تصاویر آن در صفحات اجتماعی مجازی کرده بود، با مشخص شدن محل تقریبی صید از طریق پلیس فتا اقدام به پیگیری موضوع کردیم.

اکبر میغی افزود: خوشبختانه فرد خاطی شناسایی شد و با شکایت اداره حفاظت محیط زیست رضوانشهر و معرفی متخلف به حوزه قضایی، این صیاد متخلف به پرداخت جریمه محکوم شد.

وی اظهار داشت: این صیاد متخلف به پرداخت یک میلیون و پانصد هزار ریال جریمه کیفری در حق صندوق دولت و همچنین مبلغ 750 میلیون ریال نیز بابت ضرر و زیان محیط زیست و جریمه صید غیرمجاز محکوم شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رضوانشهر اعلام کرد: براساس قوانین صید و شکار و با توجه به اهمیت زیستگاه های رودخانه ای بخش جنوبی دریای کاسپین در تکثیر و تولید مثل ماهیان استخوانی و خاویاری، صید این گونه ماهیان در رودخانه های شهرستان رضوانشهر اکیدا ممنوع است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفان از طریق مراجع قضایی برخورد خواهد شد.

میغی تصریح کرد: ماهیان آزاد از گونه های در خطر انقراض به حساب می آیند و نسل آنها به شدت مورد تهدید واقع شده و از این رو توجه و همکاری بیش از پیش دوستداران حیات وحش و محیط زیست را می طلبد.

 

 

نظر شما