معاون رئیس‌جمهوری مطرح کرد:

لزوم توجه به ظرفیت استان‌ها در تدوین سیاست راهبردی گردشگری

۱۳۹۶/۰۴/۰۷ - ۱۹:۱۹:۱۴
کد خبر: ۵۷۹۳۶۱
لزوم توجه به ظرفیت استان‌ها در تدوین سیاست راهبردی گردشگری
زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری،با اشاره به ظرفیت استان‌های کشور در حوزه گردشگری و ایجاد رونق اقتصادی از طریق توسعه این صنعت، گفت: «توجه به ظرفیت استان‌ها در تدوین سیاست‌های راهبردی این حوزه ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از سایت میراث فرهنگی کشور ، رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، امروز چهارشنبه 7‌ تیر 96، در حاشیه سفر به گیلان، با اشاره به برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان میراث‌فرهنگی برای توسعه صنعت گردشگری در سطح استان‌های کشور، اظهار کرد: هر استان دارای ظرفیت‌ها و امکاناتی است که سازمان در تلاش است براساس همان‌ها محورهای توسعه گردشگری را برای آن استان برنامه‌ریزی کند.

زهرا احمدی پور  با بیان اینکه این برنامه‌ریزی متناسب با ویژگی‌های طبیعی و فرهنگی هر استان است افزود: سیاست‌های راهبردی بحث گردشگری سال جاری نیز مبتنی بر این ویژگی‌ها تدوین شده و مزیت‌های گردشگری هر استان در آن مشخص می‌شود.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در ادامه، صنعت گردشگری را صنعتی سیال، پویا و روبه‌رشد عنوان کرد و گفت: «این صنعت گردشگری، به‌دلیل داشتن چنین ویژگی‌هایی، نقش مؤثری در توسعه اقتصادی کشورها ایفا می‌کند.»

احمدی‌پور، با بیان اینکه تجربه کشورهای جهان در این حوزه نشان‌دهنده این موضوع است، خاطرنشان کرد: امروز شاهد جابه‌جایی منابع تولیدکننده ثروت از صنایع سنگین به‌سمت خدمات و به‌طور ویژه به‌سمت صنعت گردشگری هستیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس، صنعت گردشگری برای اینکه برای کشور به ثروتی ملی تبدیل شود، براساس ظرفیت‌های موجود، به طرح‌های کلی، راهبردی و بلندمدت نیاز دارد.

احمدی پور خاطرنشان کرد: گیلان استانی با ظرفیت‌های طبیعی، گردشگری و تاریخی بسیار خوب است که باید در حوزه توسعه‌بخشی به صنعت گردشگری و ایجاد رونق اقتصادی به آن‌ها توجه شود.

گفتنی است با حضور معاون ریاست جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگردی در گیلان چندین مجموعه اقامتی و گردشگری در استان مورد بهره برداری قرار گرفت.

همچنین  احمدی پور با حضور در شهرستان لنگرود ، مجتمع گردشگری سه ستاره پاسارگاد را افتتاح کرد . لازم بذکر است مجموعه ی مذکور  در زمینی به‌مساحت چهار هکتار در چمخاله دایر شده و دارای 19 اتاق، 62 تخت، سالن همایش، رستوران، مجموعه ویلا و... است.

حجم سرمایه این مجتمع 35میلیارد تومان برآورد شده و سرمایه‌گذار تاکنون 3میلیارد و 700میلیون تومان تسهیلات بانکی دریافت کرده است.

با افتتاح مجتمع گردشگری پاسارگاد برای 56 نفر اشتغال ایجاد شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز