توضیح روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در خصوص انتشار یک خبر

۱۳۹۶/۰۴/۲۰ - ۱۲:۵۲:۱۴
کد خبر: ۵۸۵۲۵۳
در پی اخبار منتشر شده در خصوص تخریب تالاب استیل آستارا ، قربانعلی محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان توضیحاتی را در اختیار رسانه ها قرار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان محمدپور گفت : در پی تشکیل جلسات متعدد  کار گروه گردشگری شهرستان آستارا با حضور فرماندار شهرستان  و بر اساس مصوبه شماره 96/8029/1/1475 مورخ 96/2/20  شهرداری آستارا اقدام به تهیه طرح گردشگری در تالاب استیل آستارا نمود که طرح  پیشنهادی مورد موافقت اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان  قرار نگرفت و مقرر شد پس از اصلاح و ارائه طرح توسط مرجع گردشگری ( سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ) و تایید آن سازمان ، مورد بررسی مجدد حفاظت محیط زیست قرار گیرد.

با این حال قبل از ادامه روند فوق شهرداری شهرستان آستارا بدون هماهنگی  در مورخ 96/4/14 در بستر کانال های موجود اقدام به شن ریزی در محدوده ضلع شرقی تا ضلع جنوبی تالاب و تسطیح و مسدود نمودن بخشی از کانال ها  به طول  1/5متر نمود که با حضور نیرو های یگان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا  ، عملیات مذکور متوقف و ماشین آلات توقیف و شهرداری موظف گردید ظرف 48 ساعت اقدام به بازگشایی کانال های مسدود شده نماید و  طبق پیگیری های اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان  این کار به انجام رسیده است .

در ضمن  خاطر نشان می شود محدوده مورد درخواست شهرداری خارج از طرح تفصیلی شهر آستارا  و  در محدوده روستای دربند و  در حریم شهر آستارا قرار داشته و از نظر اداری تحت نظر بخشداری مرکزی آستارا اداره می گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با تاکید بر اجرای قوانین محیط زیست خاطرنشان کرد که مجموعه حفاظت محیط زیست گیلان در برابر تخریب محیط زیست با تمام توان ایستادگی خواهد کرد .

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز