رئیس فدراسیون شطرنج خبر داد:

ارتقاء سطح شطرنج ایران به رده ۳۵ جهانی

۱۳۹۶/۰۴/۲۴ - ۰۹:۵۵:۰۵
کد خبر: ۵۸۶۶۵۴
ارتقاء سطح شطرنج ایران به رده ۳۵ جهانی
رئیس فدراسیون شطرنج کشور گفت: شطرنج ایران در دو سال گذشته، در رده چهل و ششم جهانی قرار داشت که اکنون با 11 پله صعود، به رده 35 ارتقاء یافته است.
به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ مهرداد پهلوان زاده در حاشیه بازدید از برگزاری دومین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام ستارگان در منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: با حضور شطرنج بازان کشورمان در رقابت های بین المللی ، هرساله شاهد ارتقاء پنج پله ای رده جهانی شطرنج کشور هستیم .
وی افزایش کیفی سطح اول شطرنج کشور را از مهمترین اهداف برگزاری رقابت های بین المللی شطرنج اعلام و خاطرنشان کرد: بازیکنان نوجوان ما آینده درخشانی دارند و در رقابت های جهانی همواره نتایج خیلی خوبی کسب کرده اند.
پهلوان زاده با اشاره به رویارویی بهترین شطرنج بازان ایران در برابر شطرنج بازان صاحب نام جهان در رقابت های بین المللی جام ستارگان شطرنج در انزلی تصریح کرد: شطرنج بازان خارجی حاضر در دومین دوره مسابقات جام ستارگان، یک سر و گردن از بازیکنان ما بالاتر هستند اما در هر ورزشی رقابت یک ورزشکار با ورزشکار سطح بالاتر از خودش، بسیار ارزشمند است .
رئیس فدراسیون شطرنج کشور تاکید کرد: برای یک ورزشکار فراهم آمدن چنین فرصتی برای رقابت با ورزشکاران سطح بالاتر از خود، در طول یک سال، یک یا دو بار اتفاق می افتد و این رقابت ها فرصت بسیار مناسبی برای نمایش توانمندی های ورزشکاران ایرانی است .
پهلوان زاده با اشاره به کسب مقام قهرمانی جهان توسط شطرنج بازان ایران در سال گذشته افزود: پس از برگزاری موفق اولین دوره جام ستارگان شطرنج در منطقه آزاد انزلی در سال گذشته و کسب نتایج مناسب از این رقابت ها ، تیم ملی شطرنج توانست بالاتر از کشورهای روسیه ، چین ، آمریکا ، مجارستان، انگلستان و تمامی صاحب نام های این رشته ورزشی مقام قهرمانی مسابقات جهانی شطرنج را از آن خود کند.
وی با اشاره به افزایش قدرت ، قوه پیش بینی و جدیت شطرنج بازان ایرانی در رویارویی با برترین های جهان در مسابقاتی از این دست یادآور شد: امسال نیز پس از برگزاری دومین دوره رقابت های جام ستارگان تیم ملی شطرنج ایران در مسابقات داخل سالن کشور ترکمنستان که چندین رشته مختلف زیرنظر کمیته المپیک آسیا برگزار می شود، حضور داشته و امیدواریم که شطرنج بازان ایران بار دیگر بتوانند بدرخشند.
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز