مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان :

با کمک نهادهای متولی از توسعه ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده تالاب انزلی جلوگیری می شود

۱۳۹۶/۰۴/۲۷ - ۲۰:۴۸:۴۵
کد خبر: ۵۸۸۵۸۴
با کمک نهادهای متولی از توسعه ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده تالاب انزلی جلوگیری می شود
حسین چراغی مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان در حاشیه ی سومین جلسه ی شورای صیانت و حفظ حقوق بیت المال استان در خصوص مسایل مربوط به تالاب انزلی عنوان کرد : با کمک نهادهای متولی از توسعه ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده تالاب انزلی جلوگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، حسین چراغی با بیان اهداف کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل ، بنادر و جزایر کارویژه مرز شورای امنیت کشور اظهار داشت : هدف از این کارگروه این است که به یک اجماع کلی دربین تمام سازمان ها و نهادهایی که متولی ساماندهی سواحل و حفظ حقوق بیت المال و همچنین ساماندهی ساخت و سازهایی که در حوزه سواحل استان هستند برسیم و برای رسیدن به یک هم افزایی با تمام سازمانها و ارگانهای تاثیر گدار در این کارگروه ها قدم برداریم.

وی افزود : در این جلسه مسایل و مشکلات مربوط به تالاب انزلی  بررسی و راهکارها ارایه و بررسی شد و  در روز دوم قرار است با حضور مدیران ارشد استان مورد عمل قرار بگیرد.

چراغی اذعان داشت : نخستین کاری که باید انجام دهیم  این است که بر اساس قوانین و مقررات موجود وظایف هرکدام از دستگاه های متولی  مشخص و معلوم شود و هرکدام از این دستگاه های متولی به وظایف خودعمل کنند. ما در تلاشیم بعد از این جلسه نقش هر سازمان را تبیین و ابلاغ کنیم که بر این اساس هر کدام نقش خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد :  از توسعه و ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری کرده و ساخت و سازهای موجود را ساماندهی کنیم و اگر ساخت و سازهایی خارج از مقررات سازمان بناد ایجاد شد برطرف کنیم تا ظرفیت های گردشگری برای استفاده مردم و گردشگران از تالاب بهینه شود.

چراغی تاکید کرد : سازمان محیط زیست ، آب منطقه ای، دستگاه قضایی ، نیروی انتظامی و همچنین مرزبانی می تواند در اجرای این قوانین به ما کمک شایانی کنند.

وی تاکید کرد : سازمان بنادر در طول سال برای ایمنی آبراه ها اقداماتی را انجام می دهد ولی برای رسیدن به شرایط مطلوب نیازمند برنامه ریزی است  تا این موارد در دستور کار سازمان قرار داده شود.

 

نظر شما