فرماندار آستارا:

شناخت فرصتهای فضای مجازی عامل مهمی در کاهش تهدیدات است

۱۳۹۶/۰۵/۰۶ - ۱۱:۳۲:۵۰
کد خبر: ۵۹۲۵۳۳
شناخت فرصتهای فضای مجازی عامل مهمی در کاهش تهدیدات است
فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: شناخت بیشتر فرصتهای فضای مجازی عامل مهمی در کاهش تهدیدات آن است.

به گزراش خبرگزاری برنا گیلان ؛ یونس رنجکش در کارگاه آموزشی شناسایی فرصت‌ها، آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی آستارا افزود: با بهره مندی از دانش روز و ارتقای سطح آگاهی، می توان تهدیدات فضای مجازی را شناسایی و آنها را به فرصت تبدیل کرد.

وی ادامه داد: در حوزه‌های اجتماعی و برخورد با پدیده‌های نوظهور نظیر فضای مجازی نیازمند آگاهی هستیم تا بتوانیم تهدیدها و فرصت‌های پیش‌رو را بشناسیم و برای آنها برنامه ریزی کنیم.

وی استفاده درست از فناوری های روز را گام نخست در شناسایی تهدیدات آن عنوان و اضافه کرد: اگر مهندسی افکار عمومی در حوزه های فرهنگی به درستی اجرا شود، اثرات ماندگار خود را خواهد گذاشت و در مهندسی افکار عمومی، بسیاری از تهدیدها به فرصت‌ تبدیل می‌شوند.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا یکی از حساسیت‌ها را تهدیدات فرهنگی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط در مقابله با تهدیدات فرهنگی و اجتماعی موجود در فضای مجازی نتوانسته‌اند خوب ظاهر شوند و به دلیل نداشتن برنامه قادر به استفاده از ظرفیت ما نیز نبوده اند.

وی با تاکید بر آموزش مدیران در شناخت فضای مجازی و افزایش آگاهی های آنان از فرصت های این حوزه ، بخشی از جامعه مصرف‌کننده را مدیران دستگاه اجرایی دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه برنامه ریزی یک خلأ آموزشی برای درک واقعیت‌هایی که با آن گریبان‌گیر هستیم وجود دارد و نخستین گام شناخت چالش‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

فرماندار آستارا گفت: فضای مجازی ظرفیت عجیبی دارد باید مهارت لازم را در استفاده از آن داشته باشیم، نمی توان درب تکنولوژی را بست، بلکه باید متناسب با آن به روز شد.

یونس رنجکش اظهار داشت: اگر نتوانیم از فرصت ها استفاده کنیم هر چیزی این قابلیت را دارد که به تهدید تبدیل شود.

وی افزود: خوشبختانه شاهد رشد تکنولوژی هستیم و امروزه در قرن 21 این شتاب به قدری سریع است که ما را به یک فضای دیگر پرتاب کرده و اکنون اگر بخواهیم از این فضا بهره لازم را ببریم باید شناخت ما از آن کامل باشد.

وی با طرح این سئوال که چه کسی باید این فرصت ها و تهدیدات را شناسایی کند، اظهار داشت: بخش قابل توجهی از جامعه مصرف کننده برنامه های ما هستند از همین رو در گام اول مدیران ما که تصمیم سازان جامعه هستند باید با این فضا آشنا شوند تا با آگاهی های که کسب می کنند منسجم تر حرکت نمایند، در واقع وقتی خودمان چالش ها و فرصت ها را لمس می کنیم می توانیم به سایر بخش های جامعه تسری دهیم.

فرماندار شهرستان آستارا موقعیت این شهرستان را خاص و حساس دانست و افزود: در این شهرستان ما نیاز به برنامه‌ ریزی بهتر و برخورد واقع‌بینانه داریم؛ شناخت ما از این فنّاوری باید به روز و فرصت‌ها و تهدیدهای آن بیشتر شناخته شود و در یک کلام  باید خود را به دانش روز مسلح کنیم.

وی گفت: منهای بحث حاکمیتی، مدیران دستگاه های اجرایی یک وظیفه اجتماعی نیز دارند که با برانگیخته شدن حساسیت آنها در این کارگاه های آموزشی قطعا تصمیمات بهتر و درست تری در برخورد با فضای مجازی خواهند گرفت.

فرماندار آستارا اضافه کرد: نمی توانیم جلوی جریان رسانه ای را بگیریم بلکه باید با جریان سازی متقابل پاسخ بدهیم، چراکه پدیده ها و اختراعات براساس نیاز بشر ایجاد می شود پس اگر دری را ببینیدم چون نیاز هست دری دیگر و پدیده ای دیگر ظهور می یابد، بنابراین با واقعیت های مجازی باید با یک مهندسی درست برخورد کرد.

گفتنی است در این کارگاه آموزشی که با حضور امام جمعه، فرمانده سپاه، فرمانده نیروی انتظامی و سایر مدیران دستگاه های اجرایی در سالن تبلیغات اسلامی شهرستان برگزار شد، سرهنگ زارع از کارشناسان ارشد پلیس فتای گیلان به ارائه مباحثی پیرامون آشنایی با فرصت ها و تهدیدات فضای مجازی مطرح کردند و سرهنگ عزیزی فرمانده نیروی انتظامی آستارا نیز گزارشی از وضعیت آسیب ها و فرصت های فضای مجازی در این شهرستان را برای حاضرین تبیین کرد.

 

نظر شما