رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت؛

هدف نشست« از مشروطه تا نهضت جنگل» معرفی تاریخ ‌ و افکار سیاسی و فرهنگی مردم گیلان به نسل امروز

۱۳۹۶/۰۵/۱۵ - ۱۲:۴۸:۰۸
کد خبر: ۵۹۶۴۸۷
هدف نشست« از مشروطه تا نهضت جنگل» معرفی تاریخ ‌ و افکار سیاسی و فرهنگی مردم گیلان به نسل امروز
علیرضا حسنی گفت : آشنایی نسل امروز با واقعیت های تاریخی از مهم ترین دلایلی است که نیاز به برگزاری چنین برنامه های را دو چندان می کند

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ علیرضا حسنی با بیان اینکه نشست از مشرطه تا نهضت جنگل همزمان با ۱۴ مرداد سالروز صدور فرمان مشروطیت برگزار شد اظهار داشت: این نشست با حضور اساتید و فرهیختگان استان در تالار گفتمان شهرداری رشت برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این نشست را تحلیل و واکاوی نهضت مشروطه با حضور اساتید عنوان کرد و گفت: در این نشست شکل گیری مشروطه از ابتدا و سیر روند تاریخی ان مورد برررسی قرار گرفت .

علیرضا حسنی با اشاره به اینکه در این نشست چگونگی اتصال جنبش مردمی مشروطه به نهضت مردمی جنگل به رهبری میرزا کوچک خان   مورد توجه و تحلیل کارشناسان واقع شد افزود: این نشست با هدف معرفی تاریخ، ‌فرهنگ و افکار سیاسی و فرهنگی مردم گیلان به نسل امروز برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت تصریح کرد: پس از برگزاری این نشست از نمایشگاه اسناد مشروطه گیلان در خانه میرزار کوچک خان رونمایی شد و این نمایشگاه از تاریخ ۱۴ الی ۱۹ مرداد ماه در خانه میرز با مشارکت اداره کل اسناد استان گیلان برای اولین بار برای بازدید علاقه مندان به تاریخ دایر است.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه ۲۹ سند متعلق به سال ۱۳۲۸ هجری قمری در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است گفت: این نمایشگاه در تاریخ های اعلام شده از ساعت ۹ صبح الی ۱۳ و از ساعت ۱۷ الی ۲۱ دایر است.

علیرضا حسنی با بیان اینکه تعمیم حوادث تاریخی گذشته به آینده از مهم ترین اهداف برگزاری چنین مراسم هایی است افزود: آشنایی نسل امروز با واقعیت های تاریخی از مهم ترین دلایلی است که نیاز به برگزاری چنین برنامه های را دو چندان می کند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز