مدیر اداره آموزش ‌و پرورش شهرستان آستارا خبر داد:

هدایت تحصیلی بیش از ۱۲۰۰ دانش‌آموز در آستارا

۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۱۳:۱۳:۱۳
کد خبر: ۶۰۱۰۱۱
هدایت تحصیلی بیش از ۱۲۰۰ دانش‌آموز در آستارا
مدیر اداره آموزش ‌و پرورش شهرستان آستارا گفت: در دومین سال اجرای برنامه هدایت تحصیلی یک‌هزار و 257 نفر از دانش‌آموزان پایه نهم متوسط دوره اول هدایت تحصیلی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ سید سجاد موسوی با بیان اینکه در دومین سال اجرای برنامه هدایت تحصیلی یک‌هزار و 257 نفر از دانش‌آموزان پایه نهم آستارا هدایت تحصیلی شدند، اظهار کرد: هدایت تحصیلی این تعداد دانش‌آموز بر اساس سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش انجام گرفته است.

وی هدایت تحصیلی این تعداد دانش‌آموز را توسط 30 مشاور و 35 مدیر در سطح مدارس متوسطه دوره اول ذکر  و تصریح کرد: مدیران و مشاوران مستقر در مدارس با بررسی کلیه فعالیت‌های دانش‌آموزان در طول سال‌های تحصیلی نظر خود را به اولیا و دانش‌آموزان جهت انتخاب رشته مناسب ارائه دادند.

مدیر اداره آموزش ‌و پرورش شهرستان آستارا با بیان اینکه دانش‌آموزان در فرم‌های هدایت تحصیلی، اولویت‌های موردعلاقه خود را انتخاب می‌کنند که در صورت کسب حدنصاب نمره رشته موردعلاقه‌شان، می‌توانند در رشته دلخواه ثبت‌نام کنند، گفت: این امر با ثبت نمرات هر سه پایه تحصیلی تعیین می‌شود.

موسوی افزایش آگاهی دانش‌آموزان برای بهترین انتخاب به صورت آگاهانه و آزادانه در انتخاب مسیر زندگی برای تضمین آینده شغلی آنان را از اهداف برنامه هدایت تحصیلی دانست و بیان کرد: شناسایی استعدادها، علایق و توانمندی‌های دانش‌آموزان در هدایت تحصیلی مدنظر قرار می‌گیرد.

وی در ادامه تعداد قبول‌شدگان در آزمون مدارس نمونه دولتی این شهرستان را 330 نفر دانست و گفت: امسال یک‌هزار و 100 نفر از دانش‌آموزان پایه‌های ششم و نهم برای دوره‌های متوسطه دوره اول و دوره دوم در آزمون مذکور شرکت کرده بودند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز