فرماندار آستارا:

شهر پاک با حس مسئولیت پذیری عمومی ایجاد می شود

۱۳۹۶/۰۶/۰۲ - ۱۹:۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۰۴۳۹۲
شهر پاک با حس مسئولیت پذیری عمومی ایجاد می شود
فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: شهری پاک و محیط زیستی سالم برای زندگی تنها با حس مسئولیت پذیری عمومی در جامعه ایجاد می شود و باید تک تک شهروندان پای کار بیایند.

به گزارش خبرگرای برنا گیلان ؛یونس رنجکش در جشنواره شهر پاک که در ساحل سفیر امید برگزار شد، اظهار داشت: داشتن محیط زیستی سالم امروز یک دغدغه عمومی است و همه در جستجوی آن هستند و این با مشارکت همه شهروندان عملی می شود.

وی داشتن شهری پاک و زندگی سالم را مهم‌ ارزیابی کرد و افزود : باید این حس را در شهروندان به وجود بیاوریم که داشتن شهر پاک را نمی توان تنها از مسئولان درخواست کرد بلکه شهروندان هم باید وارد عمل شوند و با رعایت برخی مسائل زیست محیطی و بهداشت عمومی در ایجاد این حس خوب کمک کنند.

رنجکش با بیان اینکه همه شهروندان با رعایت بسیاری از مسائل کوچک و جزئی می توانند به حوزه مدیریت شهری کمک کنند، تصریح کرد: با این امر می توانیم حس مسئولیت پذیری را در شهروندان زنده و به آنها یادآوری کنیم که نوع عملکرد با برنامه ای که مدیریت شهری در این زمینه دارد، می تواند هماهنگ باشد.

فرماندار آستارا، تاکید کرد: برای دست یابی به این مهم همچنین نهادینه شدن فرهنگ صحیح برخورد مردم با پسماندها از جمله تفکیک در مبدا و حفظ هر چه بیشتر بهداشت  محیط زیست می باشد باید آموزش عمومی شهروندان از اولویت ویژه ای برخوردار باشد.

وی بر نهادینه شدن فرهنگ مسئولیت پذیری در مقابل جامعه تاکید کرد.

 گفتنی است، جشنواره شهر پاک با حضور بیش از دو هزار نفر از مردم با ارائه برنامه های شاد و متنوع در ساحل آستارا برگزار شد.

نمایشگاهی از نحوه چگونگی تفکیک زباله از مبدا نیز برای کودکان در حاشیه این جشنواره برپا شد که مورد استقبال مردم و همچنین بازدید فرماندار آستارا قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز