فرماندار آستارا در همایش خیرین این شهرستان تاکید کرد:

ضرورت ساماندهی فعالیت های خیرین متناسب با نیازهای جدید جامعه

۱۳۹۶/۰۶/۰۴ - ۱۹:۱۴:۵۲
کد خبر: ۶۰۵۱۷۲
ضرورت ساماندهی فعالیت های خیرین متناسب با نیازهای جدید جامعه
فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا بر ساماندهی فعالیت های خیرین شهرستان متناسب با نیازهای جدید جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ یونس رنجکش در همایش خیرین شهرستان مرزی بندر آستارا که به مناسبت هفته دولت و در آستانه عید سعید قربان برگزار شد، اظهار داشت: باید تلاش کنیم از ظرفیت فعالان اجتماعی و خیرین شهرستان در رفع نیازها و مشکلات موجود آستارا بهره‌مندی بیشتر صورت گیرد.

وی ادامه داد: خیرین و فعالان اجتماعی که داوطلبانه در مسیر رفع مشکلات موجود آستارا گام بر می‌دارند سرمایه‌های اجتماعی شهرستان هستند که باید از این سرمایه ها به نحو شایسته ای صیانت شود.

وی اظهار داشت: آنچه امروز جامعه، نیازمند آن است معرفی نیازهای جدید ایجاد شده در اجتماع است که با هدایت خیرین و سایر فعالان اجتماعی باید بتوانیم آن را برطرف کنیم.

وی با اشاره به نقش محوری مردم در رفع مشکلات جامعه در کنار دولتمردان اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید بتوانند در تعامل با خیرین فعالان اجتماعی و معرفی نیازهای خود به آنان از توان این شبکه بزرگ مردمی استفاده کنند.

فرماندار آستارا ادامه داد: یکی از انواع کمک‌هایی که خیرین به افراد نیازمند انجام می‌دهند، کمک‌های مادی است که باید تلاش کنیم از خیرین در صحنه‌ها و عرصه‌های دیگر با هدف توانمندسازی جامعه نیازمند نیز استفاده شود.

وی همچنین به برنامه ریزی دولت تدبیر و امید در بهره‌مندی از ظرفیت تشکل های اجتماعی برای رفع نگرانی‌های مردم و کمک به فرایند توسعه اشاره کرد و افزود: سیاست‌های دولت در شهرستان نیز پیگیری و خود را مسئول در اجرای آن می دانیم، در این زمینه ساماندهی تشکل های اجتماعی در قالب سازمان های مردم نهاد که می توانند فعالیت‌های رسمی داشته باشند از اولویت برنامه های ماست

رنجکش گفت: در این زمینه تاکنون ۵ تشکل درخواست تشکیل سازمان های مردم نهاد داده اند که پیگیر صدور مجوز فعالیت آنها بر اساس ضوابط هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز