طنزپرداز و منتقد ادبی کشور معتقد است؛

ادبیات بزرگ و کوچک ندارد

۱۳۹۶/۰۶/۰۷ - ۱۱:۳۹:۴۳
کد خبر: ۶۰۶۴۹۵
ادبیات بزرگ و کوچک ندارد
اکبر اکسیر، شاعر طنزپرداز گیلانی گفت: ادبیات، بزرگ و کوچک ندارد و ایجاد افق‌های تازه پیش‌روی نسل کودک و نوجوان از ظرافت‌های مربی‌گری کانون است.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان و به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، وی این سخنان را درنشست با اعضای انجمن ادبی، ویژه‌ی مراکز منطقه 2 کانون گیلان اظهارداشت و با اشاره به اهمیت ادبیات در فرهنگ‌سازی جامعه گفت: ادبیات بزرگ و کوچک ندارد و دراین میان نقش مربیان به عنوان دلسوزان واقعی این نسل، مهم و اثر‌بخش است.

یادآور‌شدن جایگاه کودکان در آینده جامعه و تاثیر‌گذاری آنان درفردا‌های ایران اسلامی، دیگر بخش سخنان این شاعر برجسته کشور بود و وی درهمین زمینه از علاقه‌مندی خود به کودکان و دوران کودکی سخن‌گفت.
اکبر اکسیر هم‌چنین قدرشناسی اعضا از مربیان را لازمه‌ی رشد و تعالی آنان دانست و به کودکان و نوجوانان توصیه‌کرد: قدردان تلاش‌های مربیان و معلمان خود باشند.
در ادامه این نشست که با حضور کارشناسان، مربیان و بیش از 50 عضو مراکز فرهنگی هنری تالش، چوکا، اسالم، رضوانشهر و کانون شماره یک و 2 آستارا صورت‌گرفت، کودکان و نوجوانان عضو آفرینش‌های ادبی به‌خوانش آثار پرداختند که با ارایه‌ی دیدگاه‌ها از سوی میهمان برنامه همراه شد.
برهمین اساس، اکبر اکسیر از ضرورت انتخاب موضوع مناسب برای کودکان و نوجوانان سخن‌گفت و با بیان این‌که نگاه دقیق و خلاقانه بستری مناسب برای دست‌یابی به ایده‌های تازه است، افزود: گام ‌برداشتن در عرصه‌ی ادبیات نیازمند جسارت و نترسیدن از قافیه و وزن شعر است.
این شاعر و نظریه پرداز «شعر فرانو» هم‌چنین سادگی و ایجاز را در شهر مهم توصیف‌کرد و ازکودکان و نوجوانان خواست برای هم‌سالان خود شعر گفته و آرام و آهسته در مسیر رشد و تعالی حرکت‌کنند.
حمیرا خدابنده، کارشناس مسوول ادبی کانون گیلان نیز در این برنامه، ضمن قدردانی از میزبانی مرکز شماره یک آستارا و حضوز میهمان برنامه، به اهمیت برگزاری انجمن‌های ادبی در غنی‌سازی فعالیت‌ها پرداخت و گزارشی از روند برنامه‌ها ارایه‌کرد.
بنابراین گزارش، مشاعره‌ی حاضران و هم‌چنین شعر‌خوانی اعضا از دیگر برنامه‌های این روز بود که با امضای کتاب از سوی میهمان برنامه گرفتن عکس یادگاری همراه شد.
گفتنی است، اکبر اکسیر شاعر طنز پرداز ایرانی، متولد بندر آستارا در استان گیلان است. وی صاحب نظریه شعر فرانو محسوب‌می شود و مجموعه شعر‌های « بفرمایید بنشینید صندلی عزیز»، «زنبور‌های عسل دیابت گرفته‌اند»، «ملخ‌های حاصلخیز» و «مالاریا» از جمله آثار و منتقد ادبی برجسته کشور به‌شمار می رود.

 

نظر شما