رییس اداره بهداشت ، درمان و امور بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره ) استان گیلان در گفتگوی اختصاصی با برنا عنوان کرد :

کمیته امداد گیلان در طرح غربالگری سرطان در کشور پیشرو است/لزوم حمایت دولت در پرداخت اعتبارات بیمه این نهاد/ توانمند سازی زنان سرپرست خانوار با تحت پوشش قرار دادن آنان در قالب بیمه تامین اجتماعی

۱۳۹۶/۰۶/۱۲ - ۱۵:۱۱:۳۳
کد خبر: ۶۰۸۷۰۴
کمیته امداد گیلان در طرح غربالگری سرطان در کشور پیشرو است/لزوم حمایت دولت در پرداخت اعتبارات بیمه این نهاد/ توانمند سازی زنان سرپرست خانوار با تحت پوشش قرار دادن آنان در قالب بیمه تامین اجتماعی
دکترجواد اسماعیل پور رییس اداره بهداشت ، درمان و امور بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره ) استان گیلان در گفتگویی در خصوص خدمات بهداشتی و درمانی این نهاد به مددجویان تحت پوشش خود، اظهار داشت : کمیته امداد امام خمینی (ره ) در زمینه تامین آتیه و خدمات درمانی به مددجویان تحت پوشش خود ، خوش درخشیده است

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ دکترجواد اسماعیل پور رییس اداره بهداشت ، درمان و امور بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره ) استان گیلان در گفتگویی در خصوص خدمات بهداشتی و درمانی این نهاد به مددجویان تحت پوشش خود، اظهار داشت :

کمیته امداد امام متولی رفع بخشی از نیازهای دو دهک پایین جامعه است که عمدتا فقرا و محرومین را تشکیل می دهند . در حوزه سلامت هم مانند سایر حوزه ها این دو دهک پایین جامعه دارای آسیب هایی هستند ، یعنی به لحاظ سلامت جسمی و روانی این افراد در معرض آسیب های جدی تری قرار دارند . بنابراین هزینه های مترتب بر این افراد  و به تبع هزینه های پرداختی از جیب آنان نیز نسبت به دهک های بالای جامعه بیشتراست .

وی با بیان اینکه نهادهایی در جامعه وظیفه ی ارایه خدمات حمایتی در بخش درمان را دارند گفت: مسوولیت حوزه ی سلامت مردم متشکل از دستگاههای بزرگی نظیر دانشگاه علوم پزشکی ، وزارت رفاه است و جایگاه کمیته امداد در میان با توجه به  فلسفه وجودی این نهاد نگاه حمایتی در بخش بهداشت و درمان و بیمه های اجتماعی است.

اسماعیل پور افزود : شاید در یک منظر کمیته امداد امام خمینی (ره) صرفا برای رفع مشکلات معیشتی مردم باشد اما در بازتعریف جدید فقر در کشور ، افراد و خانواده هایی  هستند که به واسطه ی بیماریهای خاص و صعب العلاج فقیر می شوند به عبارتی فقیر نبوده اند و در ابتدای به ساکن مشکلات معیشتی نداشتند بلکه دارای تمکن مالی هم بودند اما به واسطه ی هزینه هایی که جهت تشخیص و درمان بیماری ها بعضا چند عضو در خانواده مبتلا بودند ، دارایی ها و املاکشان را فروختند و پول آنها را برای درمان هزینه کرده اند و بیماری هزینه های کمرشکنی را به این خانواده ها تحمیل کرد و پس از مدتی از تامین هزینه های اولیه نیز درمانده شده اند .

وی ادامه داد : به همین دلیل بخشی از ورودی های کمیته امداد را بیماران تشکیل می دهند . از طرفی مستحضر هستید که کمیته امداد امام یک سازمان بیمه گر اصلی در بین چهار سازمان بیمه گر کشور بر اساس مصوبه مجلس است . یعنی در کنار سازمان بیمه ی سلامت ، سازمان بیمه تامین اجتماعی ، تامین اجتماعی نیروهای مسلح ، کمیته امداد امام نیز یک سازمان بیمه گر است .حجم کمی افرادی که تحت پوشش بیمه ی خدمات درمانی کمیته امداد هستند در کل کشور یک و نیم میلیون نفر و در استان گیلان در حدود ۶۰ هزار نفر است .در واقع همه ی خدماتی که سایر بیمه های پایه به بیمه شدگان خود پرداخت می کنند کمیته امداد هم بمانند همان را به مدد جویان تحت پوشش خود ارایه می دهد بنابراین به لحاظ پایه ای تفاوتی با سایر بیمه ها نمی کنیم . اساسا هم سیاست و منابع مشترک و دولتی است و از طرف وزارت کار ، رفاه و امور اجتماعی پرداخت می شود .

رییس اداره درمان ، بهداشت و امور بیمه ای کمیته امداد امام استان گیلان عنوان کرد :

آن بخشی که کمیته امداد امام (ره ) را از سایر بیمه ها متمایز می کند بخش بیمه مکمل یا بیمه حمایتی است که در واقع سایر بیمه ها ندارند یا اگر دارند به بخش تجاری بیمه های خصوصی واگذار کرده اند با یک سرانه ای که از جیب مردم و بیمه شدگان خود می گیرند به آنان بیمه تکمیلی ارایه می دهند .

وی اضافه کرد :  اما بیمه ی حمایتی کمیته امداد در کنار بیمه پایه ی آن ،  این ویژگی را دارد که مردم بدون هیچ پرداختی از سرانه ی بیمه ای از یک سری سبد خدمات حمایتی که عمدتا کمک هزینه های فرانشیز شامل فرانشیز بستری ، سرپایی ، دارویی ، کمک هزینه های توانبخشی ، مابه تفاوت ها ، هرآنچه در بیمه نگنجیده و تعریف نشده ، هزینه ی نگهداری و پرستاری در منزل ، هزینه های خرید تجهیزات توانبخشی نظیر پوشینه ، عصا ، واکر ، تشک و تخت و حتی دستگاههای اکسیژن و .. از هزینه هایی است که هیچ بیمه ی پایه ای تقبل نمی کند و شاید یک نسخه ی ما به تفاوت دارویی یک بیمار صعب العلاج گاهی اوقات چندین میلیون تومان هزینه دارد . هزینه ی خرید کلیه برای بیماران پیوندی ، هزینه ی ایاب و ذهاب بیماران خاص منجمله بیماران دیابتی و بسیاری از کمک هزینه های توانبخشی که در قالب بسته ی بیمه مکمل دیده می شود .

اسماعیل پور اذعان داشت : برای اجرای بیمه مکمل در یک مجموعه نیاز دارید که منابع درآمدی که از بیمه شدگان می گیرید مشخص باشد که کمیته امداد از این نظر دریافتی ندارد اما از سوی دیگر کمک هایی که توسط مردم و نیکوکاران و مشارکت آحاد جامعه انجام می شود بخشی از این کمک ها برای امر درمان صورت می گیرد و بخش دیگر هزینه های بیمه درمان از سوی دفتر مرکزی در اختیار استانها قرار داده می شود .

وی خاطر نشان کرد : اگر بنا بر این است که در استان که بخواهیم بیمه مکمل را به طور تمام و کمال اجرایی کنیم که همه ی مددجویان این نهاد،  اعم از شهری و روستایی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرند به اعتباری ماهیانه سه میلیارد تومان نیاز داریم در صورتی کل اعتباری که از کشور برای استان در سال ۹۶ در نظر گرفته شده فقط دو دوازدهم این اعتبارات است و تنها هزینه ی دو ماه را تامین می کند .بنابراین باید با همت مدد کاران این نهاد که هر ساله نیاز سنجی می کنند و با کمک مسوولین درمان شهرستانها که مراجعات مکرری از سوی مددجویان دارند دسته بندی صورت گیرد و آندسته از بیماران صعب العلاج به ویژه سرطانی ها ، دسته ای از بیماران خاص عمدتا در بخش تقبل هزینه های دارویی که در ما به تفاوت ها دچار مشکل هستند ، بخشی از بیماران و سالمندان زمینگیر که در واقع به جهت نگهداری نیازمند هزینه های توانبخشی هستند در اولویت قرار می گیرند و مقدار ناچیز اعتباراتی که وجود دارد را تا حدودی که در دسترس افراد باشد را در اختیار آنان قرار می دهیم و متاسفانه امکان اینکه بتوانیم این اعتبارات را برای همه در نظر بگیریم وجود ندارد چون منابع آن پیش بینی نشده است .

وی تصریح کرد : در کمیته امداد نمی توان گفت بیمه تکمیلی با آن تعریف صنعتی و تجاری عام وجود دارد بلکه صرفا یک صندوق حمایتی است تا بخشی از مشکلات مددجویان را مرتفع کند بنابراین هر چه مشارکت مردم در این بخش بیشتر باشد ، هر چه کمک خیرین و نیکوکاران بیشتر باشد به تبع سهم بیشتری برای بیماران و نیازمندان دو دهک پایین جامعه می توان اختصاص داد .

کمیته امداد گیلان در طرح غربالگری سرطان در کشور پیشرو است

اسماعیل پور با اشاره به شیوع بیماریهای سرطانی و خاص در استان گیلان عنوان کرد : در ارزیابی کشوری کمیته های امداد استانها ، استان گیلان بیشترین میزان تحت پوشش بیماران سرطانی را دارد . تا به امروز در حدود ۲۳۰۰ نفر بیمارسرطانی اعم از روستایی و شهری تحت پوشش خدمات درمانی کمیته امداد امام هستند و تعداد ۱۳۵۰ نفر بیماران خاص شامل پنج نوع بیماری ، هموفیلی ، تالاسمی ، ام اس ، پیوندی و بیماران دیالیزی تحت پوشش این نهاد قرار دارند.

وی اضافه کرد : استان گیلان در چند شاخص در کشور برتر است . جز رتبه های یک تا سه سرطان خیز کشور بر طبق آمار وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی هستیم . به جهت شاخص سالمندی پیرترین استان کشور هستیم و امسال هم در سرشماری آمار و نفوس اعلام شد که گیلان بیشترین میزان سالمندان را دارد و در دو دهک پایین جامعه آنچه که می بینیم افراد زمینگیری هستند که به علت کهولت سن دچار عارضه های متعددی شده اند ، افرادی بر اثر کهولت سن دارای بیماریهای مزمنی هستند که بعضا هزینه های بسیار زیادی برای کمک به این عزیزان می طلبد و عمدتا هزینه های توانبخشی از یک دندان و سمعک گرفته تا تخت و تشک مواج در منزل باید در اختیار آنان قرار بگیرد و هیچکدام از اینها جز بیمه نیست و باید از همان سرفصلی که بیان شد برای این افراد تهیه شود .

اسماعیل پور با بیان اینکه ضریب محرومیت شاخص دیگری در گیلان است اظهار کرد :  متاسفانه استان ما ، جز استانهای محروم است یعنی با تمام داشته هایی که استان دارد دچار محرومیت می باشد و بخشی از آن ممکن است به دلیل مدیریت منابع ، سوء برنامه ریزی ها و بخش دیگری هم مربوط به باورپذیری ، مسوولیت پذیری لازم برای ایجاد رفاه اولیه و عقل معاش خود مردمان ساکن در محیط باشد .اگر سه مورد سالمندی ، محرومیت و بیماریهای صعب العلاج را کنار هم قرار دهیم نشان دهنده ی این است که در مجموعه ی بدنه ی خانواده های تحت پوشش امداد از همه افراد خارج از گردونه آسیب پذیرتر هستند .

وی گفت : یکی از اقداماتی که کمیته امداد امام خمینی (ره ) در استان انجام می دهد بحث های پیشگیری است . در سالهای گذشته به صورت هدفمند بر روی گروههای هدف خود غربالگری هایی را انجام دادیم ، سلسله اقدامات کمیته امداد در سال ۹۵ بر روی ۱۲۰۰ نفر صورت گرفت که دارای ریز فاکتورهای خطر بودند و پس از آن افرادی که دارای معیارهای دیگری بودند به طرح غربالگری با مرکز تحقیقات کبد و گوارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان ورود دادیم و چهار سرطان بر روی این افراد مورد بررسی قرار گرفت.

اسماعیل پور تصریح کرد : انواع سرطان هایی که در طرح غربالگری مورد توجه قرار گرفت شامل سرطان دستگاه گوارش فوقانی مانند معده و مری که البته در استان گیلان شایع است ، سرطان دستگاه گوارش تحتانی مانند کولن که موارد شیوع آنهم در استان رو به افزایش است ، سرطان پروستات در آقایان و سرطان پستان در خانمها . ۱۲۰۰ نفر مورد غربالگری قرار گرفتند و به یافته های خوبی دست پیدا کردیم ، از این باب خوب که تعداد مواردی که مبتلا به ضایعات  پیش بدخیمی بودند موارد متنابهی بودند و تعدادی افراد مبتلا به سرطان در بین این گروه هدف کشف شد ، تعداد افرادی مبتلا به سایر بیماریها تشخیص داده شد و آنچه که مهم بود با توجه به حداقل هزینه ها از سرباری هزینه های هنگفت در چند سال آینده جلوگیری کردیم .

وی خاطر نشان کرد : مستحضر هستید که هر بیمارسرطانی که پا به عرصه درمان می گذارد به طور متوسط سالانه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون هزینه ی درمان او خواهد بود و میزان عمر این بیماران نیز بین شش ماه تا یکسال می باشد ، بنابراین بخش زیادی از هزینه ها به ثمر نمی رسد .

اسماعیل پور اذعان داشت : با اجرای طرح غربالگری بخش زیادی ازافرادی که ضایعات پیش بدخیمی داشتند تشخیص داده شدند چون بیماری سرطان ، بیماری است که اگر به موقع تشخیص داده نشود گسترش بیماری و هزینه های درمانی آن برای فرد بیشتر خواهد شد و زمانی که این افراد به کمیته امداد مراجعه می کنند هزینه های تشخیصی و درمانی زیادی به فرد تحمیل شده است .

وی ادامه داد : با اجرای طرح غربالگری بسیاری از ضایعات تشخیص داده شد و بیماران مورد جراحی و شیمی درمانی با دوز پایین قرار گرفتند ، آزمایشات تشخیصی انجام شد و مواردی که سرطان در آنها مشاهده شد بلافاصله تحت درمان قرار گرفتند و با گذشت یکسال از پروسه درمان اکنون اوضاع خوبی دارند و این نشان می دهد که ما هر کجا که زودتر از موعد ، بیماری را تشخیص دادیم و اعضای خانواده هم مورد بررسی قرار گرفته اند نتایج خوبی حاصل شده است و این فعالیت ها ، فعالیت های ارزشمندی بوده که کمیته امداد امام استان گیلان به اقرار دانشگاه علوم پزشکی گیلان جز اولین پروژه هایی بوده که در این سطح در کشور به اجرا گذاشته است و به حمد الله آثار و تبعات خوب آن را هم در بحث صرفه جویی منابع و هم در جهت نجات جان بیماران و خانواده ها مشاهده گردید .

وی تاکید کرد : این طرح فتح بابی شد که کمیته امداد امام خمینی (ره ) کشور اعتباراتی را برای همه استانها در جهت اجرای طرح غربالگری با اولویت بیماریهای خاص و صعب العلاج قرار دهد . امسال کمیته امداد استان گیلان در بحث  غربالگری بیماریهای دیابت ، چاقی و فشارخون یعنی ریز فاکتورهای قلبی ، عروقی و مغزی با دانشگاه علوم پزشکی گیلان وارد همکاری شد و بر روی ۱۴۸۰۰ نفر این طرح اجرایی گردید و در حال حاضر روزهای پایانی این طرح را طی می کنیم و بزودی گزارش نهایی این طرح توسط عواملی که در حال اجرای طرح در بین خانواده های مددجو هستند به ما ارایه داده می شود .

اسماعیل پور افزود :  آنچه که تاکنون از خروجی اجرای طرح غربالگری داریم این است که طرح مذکور می تواند یک مرجع برای سیاست گذاران و تصمیم گیرندگان در دانشگاه علوم پزشکی باشد . هر آنچه از طرح غربالگری نتیجه گیری کنیم می تواند نقشه ی راهی برای حوزه ی سلامت استان باشد و برای وزارت خانه نیز نتایج خوبی است که اوضاع گیلان را بدین گونه رصد کند .

رییس اداره بهداشت ، درمان و امور بیمه ای کمیته امداد امام خمینی (ره ) استان در بخش دیگری از گفتگوی خود به افزایش سرانه ی بهداشتی در مناطق محروم اشاره کرد و گفت : بر اساس رسالتی که داریم در بحث پیشگیری جدی هستیم و آموزش خانواده ها نیز در اولویت قرار دارد . بخشی از اعتبارات بهداشتی در سال ۹۵ صرف آموزش سرفصل هایی که تقویم آموزشی و بهداشتی کشور به ما اعلام می کند ، شد. عمده ی فعالیت های این نهاد متمرکز در مناطق محروم است و به حمد الله سطح بهداشتی خانوارها در مناطق محروم افزایش چشمگیری در سالهای اخیر داشته است . آنچه که مشکل است ارایه خدمات در مناطق محروم می باشد که به دلیل پراکندگی خانواده ها تمرکز دادن برخی از موارد بهداشتی در آن نقاط سخت خواهد بود . به عنوان مثال در سالهای گذشته یکی از مسوولیت های این نهاد ، احداث سرویس های بهداشتی بوده است و ساخت سرویس های بهداشتی در مناطق محروم در دهه ی گذشته برنامه ی مشترکی با وزارت کشور ، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، کمیته امداد امام خمینی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  بود از سال ۹۱ ، بنا به دلایلی این ارتباط یکطرفه شد  اما کمیته امداد بر اجرای این طرح مصر بود چون ذینفعان آن خانواده های تحت پوشش کمیته امداد بودند و در آنزمان در حدود پنج هزار خانواده در استان فاقد سرویس بهداشتی و حمام بودند و وقتی که به مناطق محروم مراجعه می کردیم برای ما دردناک بود که پس از گذشت چند دهه از انقلاب اسلامی شاهد باشیم که حداقل ها در مناطق محروم وجود ندارد .

وی ادامه داد : به یمن نگاه خیرخواهانه مردم و مشارکت های فعال مردم گیلان ، نگاه خوبی که دفتر مرکزی به گیلان داشت و پیگیری های عزیزان در استان ، سالیانه ۵۰۰ عدد از سرویس های بهداشتی ساخته شد و هم ابعاد آن تغییر کرد . در سال ۹۳ حدود ۱۲۰۰ سرویس بهداشتی ساخته شد ، سال ۹۴ ، حدود ۵۰۰ سرویس بهداشتی ، در سال ۹۵ در حدود ۶۲۰ سرویس بهداشتی ساخته شد و در سال ۹۶ اعتبارات این بخش از حوزه درمان کمیته امداد منفک گردید و به بخش عمران اختصاص یافت که در آن بخش نیز احداث و بهسازی سرویس های بهداشتی در مناطق محروم انجام شده است .

اسماعیل پور اظهار داشت : از ۱۶ شهرستان که در استان گیلان وجود دارد ۱۲ شهرستان دارای مناطق محروم می باشد ، اشکورات ، ییلاقات تالش و املش ، گوراب زرمیخ و تنیان از جمله مناطق محروم هستند و تقریبا در ۱۲ شهرستان که مناطق محروم دارند خدمات خوبی ارایه شده است . امیدواریم که سایر دستگاههای اجرایی نیز در روند توسعه ی امر سلامت و بهداشت در مناطق محروم همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم تسریع بیشتری به بحث خدمات رسانی ببخشیم .

وی در زمینه ی مشکل سوء تغذیه کودکان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد عنوان کرد : فقر غذایی با فقر اقتصادی تفاوت دارد . خانواده های متمکنی داریم که دارای مشاغل خوبی هستند اما در نمودار رشد قد و وزن کودک آنان اختلال وجود دارد و این امر نشان می دهد که با تمام امکاناتی که در یک خانواده وجود داشته باشد اما ممکن است غذای مکفی به کودک نرسد و کودک دچار فقر غذایی و سوء تغذیه شود .

به تبع وقتی در خانواده های متمکن چنین مواردی مشاهده می شود در خانواده های فقیر نیز این موضوع خود را نشان می دهد .به همین دلیل طی یک اقدام مشترک کمیته امداد امام با وزارت بهداشت و در استان با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ،  حدود ۱۷۰۰ کودک زیر ۵ سال به صورت ماهیانه بر اساس تشخیصی که مراکز بهداشتی و درمانی داشته اند و ارجاع به کمیته امداد داده شده است سبد غذایی به مبلغ ۸۰ هزار تومان دریافت می کنند و ترکیبات این سبد غذایی کاملا علمی و بر مبنای نیازهای اولیه پروتئین ، کالری است که در واقع مرکز بهداشت احصا کرده به کمیته امداد ابلاغ شده و با بن کارت های الکترونیکی در فروشگاههای طرف قرارداد کمیته امداد قابل دریافت است.

اسماعیل پور گفت : در استان گیلان در بحث سوء تغذیه کودکان زیر ۵ سال ، بر طبق آماری که داریم حدود ۵ درصد این کودکان، مددجوی  کمیته امداد هستند و این دو امر دو نگاه را بر می تابد ، یا اینکه  گروه هدفی با این مختصات نداریم و یا اینکه اگر هم هستند وضعیت تغذیه آنان بر اساس خدماتی که داده می شود  بهتر از بقیه افراد است البته همانگونه که ذکر شد فقر غذایی با فقر اقتصادی متفاوت است .

توانمند سازی زنان سرپرست خانوار با تحت پوشش قرار دادن آنان در قالب بیمه تامین اجتماعی

وی در زمینه ی زنان سرپرست خانوار و بد سرپرستان تحت پوشش این نهاد اظهار داشت :

یکی از مهمترین گروههای هدف کمیته امداد امام ، زنان سرپرست خانوار هستند که ویژگی های این زنان در استان گیلان با سایر گروههای هدف کمیته امداد متفاوت است .

زنان سرپرست خانوار بر اساس آمارهایی که وجود دارند به دلایلی نظیر فوت همسر ، متارکه و دارا بودن سرپرست زندانی و بدسرپرست ، تحت حمایت کمیته امداد به عنوان زن سرپرست خانوار هستند .زن سرپرست خانوار از لحاظ معیشتی در وهله اول تحت فشار است و به تبع در معرض سایر آسیب های اجتماعی نیز قرار دارد . کاهش سن زنان سرپرست خانوار ، نشان دهنده این است که باید در مجموعه ی نهادهای حمایتی برای این رنج سنی از گروههای هدف پر خطر و پر هزینه برنامه ریزی بهنگام داشته باشیم.

وی افزود : باید برای افراد شرایط کار صورت گیرد چون این افراد بمانند یک سالمند نیستند که نیاز به یک کمک هزینه ی معیشتی جزیی داشته باشند .به همین دلیل واژه ی توانمند سازی واژه ی مهمی است که در این سالها متداول شده و در کمیته امداد امام خمینی (ره ) تمام برنامه ها در این گروه هدف را در جاده توانمند سازی قرار داده ایم وانتهای این جاده به تامین آتیه ی یک خانواده کمک می کند که خانواده بتواند با یک مستمری حداقلی از بدنه ی کمیته ی امداد جدا شود و نیازهای اولیه خانواده را خود بتواند مرتفع کند .

وی گفت : بنابراین در مسیر توانمند سازی برنامه ویژه ای از سالهای گذشته شروع شد و آن پرداخت حق بیمه زنان سرپرست خانوار است ، زنان سرپرست خانواری که دارای شرایط سنی مناسب باشند تحت پوشش بیمه ی تامین اجتماعی کمیته امداد قرار می گیرند و کمیته امداد تحت عنوان کارفرما ، حق بیمه ی تامین اجتماعی این زنان را برای مدت ده سال متوالی واریز می کند تا به سن بازنشستگی برسند و پس از آن از حداقل مستمری برخوردار شده و از چرخه ی کمیته امداد خارج شوند .

اسماعیل پور اذعان داشت : در حال حاضر خانواده هایی داریم که به مرحله بازنشستگی رسیده اند وحقوق خود را از تامین اجتماعی دریافت می کنند . همه ی گروههای هدف ما می توانند مجری طرحهای اشتغال شوند یعنی یک شغلی را راه اندازی کنند و کمیته امداد امام ، شغل آنان را نیز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می دهد و تا زمانی که طرحهای آنان فعال است بیمه شان پرداخت می شوند و پس از گذشت ده سال و بازنشستگی از مستمری برخوردار خواهند شد .

یکی از نقاط قوت فعالیت های کمیته امداد امام بحث بیمه اجتماعی است البته دقت هایی را نیاز دارد و نیاز به هماهنگی هم  سازمان تامین اجتماعی با گروههای هدف وهم حوزه های مختلف کمیته امداد با نگاه تامین آتیه این افراد را دارد .

لزوم حمایت دولت در پرداخت اعتبارات بیمه این نهاد

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پرداخت بیمه ها و تعهدات دولت اشاره کرد و افزود : در سالهای اخیر مواجه هستیم با اینکه سازمانهای بیمه گر و بویژه دولت نسبت به تعهداتی که در مراکز درمانی توسط بیمه ها صورت گرفته بنا به دلایلی دچار کم لطفی شده اند  و اعتباراتی که باید در زمان مقرر به استانها تزریق شود انجام نمی شود . کمیته امداد امام خمینی (ره) مفتخر است که در خرید خدمات راهبردی با پزشکان خانواده ، پزشکان متخصص ، داروخانه ها ، مراکز پاراکلینیکی ، آزمایشگاهی و رادیولوژی ، مراکز درمان بیماریهای سرطانی نظیر آنکولوژی و شیمی درمانی ، همه بیمارستانهای دولتی ، بخشی از مراکز تامین کالاها و تجهیزات پزشکی طرف قرارداد است و ویژگی های این مراکز با افراد تحت پوشش کمیته امداد این است که نگاه آنان جدا از منظر درمانی نگاه حمایتی به خانواده های عزت مند تحت پوشش است .

اسماعیل پور اضافه کرد : در سالهای اخیر به ویژه درسال  ۹۵ عدم تعهد دولت در پرداخت هزینه های بیمه ای کمیته امداد مانند سایر بیمه ها باعث شده است با وجود اینکه در مراکز طرف قرارداد با کمیته امداد علی رغم آنکه از آنان استمرار و علاقه را برای ادامه کار می بینیم اما متاسفانه بدهکاری  مجموعه سازمانهای بیمه گر به آن مراکز باعث شده که در کیفیت ارایه خدمات دچار خدشه شویم و خواهش بنده از مسوولین استانی و کشوری این است که پیگیری جدی تری در تحقق اعتبارات مانده ی سالهای  گذشته داشته باشند تا ما  بتوانیم با عزت بیشتر و بدون دغدغه صرفا برای  رفع نیاز محرومین و فقرا اقدام و به قول خود ادا کنیم و در همین جا از صبوری تمام پزشکان و مراکز طرف قرارداد کمیته امداد امام در استان گیلان نیز تشکر می کنم .

گزارش:طاهره ریحانی

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز