برگزاری افتتاحییه ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز در گیلان

۱۳۹۶/۰۶/۱۹ - ۱۱:۴۴:۴۸
کد خبر: ۶۱۱۰۷۵
برگزاری افتتاحییه ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز در گیلان
افتتاحییه ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز در گیلان ، عصر روز شنبه 18 شهریور ماه با حضور پرشور هنرمندان ؛ فرهیختگان ؛ دوستداران هنر و سینما ، تشکل های مردم نهادو خبرنگاران در سالن اجتماعات اداره کل محیط زیست گیلان برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان  ؛در این مراسم قربانعلی محمد پور، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با یادآوری عملکرد گیلانیان در جشنواره سال ۹۵ که پس از ده سال توقف برگزار شده بود تأکید کرد : تجربه سال گذشته نشان داد اگر هدفگذاری درست باشد و اصرار و اهتمام بورزیم نتایج مثبت حاصل می شود.

محمدپور با تأکید بر نقش تشکل های غیر دولتی و مردم نهاد گفت: امروز این تشکل ها حضوری پررنگ تر از دستگاه های محیط زیستی در امور مربوطه دارند.و با نگاهی که حاکمیت امروز به محیط زیست دارد بودن این تشکل ها در کنار ما افتخاری برای دولت، من و همکارانم است.

 وی تأکید کرد استفاده از ابزار هنر و توانایی های هنرمندان در زمینه آموزش می تواند به ما در حل بحران های محیط زیستی کمک کند.

در ادامه خانم صبوری دبیر مقیم جشنواره گفت: ۱۴۱ اثر در جشنواره شرکت دارند و به استان ها ابلاغ شده اند که ۸ فیلم مربوط به گیلان است. او ادامه داد: ۵۰ فیلم از کشورهای خارجی نیز در این جشنواره شرکت کرده اند. اکران همزمان فیلمها در دو نقطه از رشت، کارگاه ها و تورهای علمی، تورهای عکس و طبیعت و نشست های عکس و طبیعت از برنامه های این جشنواره است. صبوری ابراز خشنودی کرد که امسال این جشنواره از طرف سمن های استان جدی تر گرفته شده است و بیش از ۱۲ تشکل و چند موسسه هنری در این رویداد همکاری داشته اند.

گفتنی است، شهرهای رشت، سیاهکل، تالش، لاهیجان، لنگرود و رودسر به طور همزمان به اکران آثار این جشنواره ملی خواهند پرداخت.

در پایان گروه موسیقی «آکرووایا»، قطعه «محیط بان »را با ترانه و صدای علی روح نواز و آهنگسازی و تنظیم عادل روح نواز در این نشست اجرا نمودند و مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند .

 ششمین جشنواره فیلم سبز ایران با نمایش فیلم فرانسوی « رمز و راز از دست دادن پلاستیک» رسما در گیلان کلید خورد.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما