برگزاری نشست هماهنگی برنامه‌های روزجهانی و هفته ملی کودک

۱۳۹۶/۰۷/۰۶ - ۱۲:۰۳:۲۱
کد خبر: ۶۱۸۷۶۹
برگزاری نشست هماهنگی برنامه‌های روزجهانی و هفته ملی کودک
نشست‌هماهنگی و برنامه‌ریزی فعالیت‌های روزجهانی و هفته‌ملی کودک صبح امروز در سالن نشست‌های اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در رشت برگزار‌شد.

به گزارش  خبرگزاری برنا گیلان و به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، طی این نشست که به منظور هم‌اندیشی، هم‌افزایی و ایجاد وحدت رویه در اجرای برنامه‌های این هفته صورت‌گرفت، مدیرکل کانون استان به تبیین اهداف برگزاری ویژه‌برنامه‌ها پرداخت و با اشاره به تقارن زمانی ایام ماه محرم و هفته‌ی ملی کودک گفت: نهادینه‌کردن ارزش‌های تربیتی و انسان‌ساز عاشورای حسینی از اولویت‌های متولیان حوزه کودک ونوجوان است و از این رو فعالیت‌های این هفته با رویکرد «آموزه‌های عاشورایی» برگزار‌می شود.

اسفندیار ضیائی هم‌چنین شعار برنامه‌های هفته ملی کودک را «هرکودک نشانی خداست» عنوان‌کرد و با بیان این که این ایام فرصتی ارزش‌مند برای جلب توجه افکار عمومی به اهمیت دوران کودکی، نیاز‌ها و خواسته‌های کودکان امروزی است، تصریح‌کرد: این فعالیت‌ها دردوسطح اجرای برنامه ‌برای کودک و درباره کودک   برگزار‌می شود و در این مسیر برنامه‌های هدف‌مندی درسایه‌همراهی دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی شده است.

وی برهمین اساس به روز‌شمار برنامه‌های هفته ملی کودک که از 15 تا 21 مهرماه، هم‌زمان در سراسر کشور برگزار می شود اشاره و اظهار‌کرد: «کودک زیر چتر ایمان»، «کودک، در پناه خانواده»، «کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی» روز‌شمار چهار روز نخست این هفته و «کودک و فن‌آوری‌های نوین»، «کودک، کتاب و محصولات فرهنگی» و «مفهوم کودکی» روزشمار دیگر روز‌های این هفته به شمار می‌رود.

ضیائی در عین حال  به تشریح فعالیت‌های کانون استان گیلان در هفته ملی کودک پرداخت و ضمن استقبال از همراهی دیگر فعالان حوزه‌ی کودک و نوجوان با این برنامه‌ها گفت: برپایی نمایشگاه دست‌آورد‌های فرهنگی، ادبی، هنری و علمی در سطح شهر رشت، اکران فیلم‌های مناسب کودکان و نوجوانان و هم‌چنین برگزاری تور رشت‌گردی وبرپایی همایش خانواده، از جمله‌ی برنامه‌ها محسوب‌می شود.

او در همین زمینه به ظرفیت‌های کانون در حوزه‌تئاتر کودک و نوجوان اشاره و ضمن یادآورشدن فعالیت ‌مرکز تخصصی تئاتر کودک ونوجوان در رشت اظهار‌کرد: اجرای تئاتر عاشورایی از دیگر فعالیت‌های کانون استان گیلان در این ایام است که به صورت رایگان برای اعضا و دانش‌آموزان مدارس به روی صحنه می رود.

این مسوول فرهنگی درعین حال نشست کودکان و نوجوانان با شاعران و نویسندگان و برگزاری همایش شعر عاشورایی با عنوان«کودک، زیر چتر ایمان» را از دیگر فعالیت‌های کانون در این ایام خواند و با بیان این که توسعه‌ی عدالت فرهنگی از رسالت‌های این مجموعه‌ است، اظهارداشت: ارسال کتاب برای کودکان و نوجوانان ساکن در روستا و حاشیه‌ی شهر‌ها با همراهی کتاب‌خانه‌های پستی و سیار شهری  از دیگر برنامه‌های کانون در این به شمارمی رود.

دیدار با کودکان بیمار و اهدای بسته‌های فرهنگی به آنان، برگزاری نشست اعضای برگزیده کودک ونوجوان با مسولان استانی، دیدار دست‌اندرکاران برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک با مسوولان ارشد استانی و هم‌چنین برگزاری جشنواره بازی والدین و فرزندان از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک کانون گیلان بود که مدیر‌کل این مجموعه فرهنگی به آن اشاره‌داشت.

اسفندیار ضیائی در پایان سخنان خود نیز ضمن قدردانی از همراهی دستگاه‌های فعال در حوزه کودک ونوجوان و با استقبال از ایده‌های خلاقانه وکاربردی دیگر دستگاه‌ها ابراز امیدواری کرد با اجرای این فعالیت‌ها، زمینه‌ا‌ی مناسب برای توجه افزون‌تر جامعه به کودک فراهم‌شده و  در سایه‌ی هم‌افزایی تمامی متولیان این امر، نسبت به تهیه‌ی گزارشی از باز‌خورد‌های اجرای این برنامه‌ها فراهم‌شود.

بنابراین گزارش در ادامه این نشست که با همراهی نمایندگانی از آموزش و پرورش، بهزیستی، نیروی انتظامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و گردشگری، هلال احمر و محیط زیست استان گیلان  وهم‌چنین سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت صورت‌گرفت، حاضران به ارایه‌ی دیدگاه‌ها و بیان نقطه‌نظرات خود پرداختند و راهکار‌هایی جهت ارتقای سطح کمی و کیفی برنامه‌ها ارایه‌کردند.

برهمین اساس، برپایی نمایشگاه دست‌آورد‌ها و خیمه‌های عاشورایی، برگزاری مسابقه نقاشی و خوشنویسی و هم‌چنین برپایی همایش‌های تخصصی از جمله برنامه‌ها بود و در همین زمینه بازدید رایگان کودکان از موزه‌ی محیط‌زیست و اجرای برنامه‌ی پرنده‌نگری و آموزش‌های زیست‌محیطی مورد توجه قرارگرفت.

ایجاد بستر‌های مناسب جهت استفاده از فضا‌های آموزشی دستگاه‌های فعال در حوزه‌ی کودک و نوجوان برای اجرای فعالیت‌ها، دیدار با کودکان و سالمندان بیمار و هم‌چنین اهدای کتاب و بسته‌های فرهنگی به مخاطبان از برنامه‌های پیشنهادی بود و در این مسیر، برضرورت آشنایی‌ افزون‌تر مخاطبان با فرهنگ بومی و محلی تاکید‌شد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز