رهاسازی یک قلاده گربه جنگلی در مناطق جنگلی رشت

۱۳۹۶/۰۷/۱۷ - ۱۴:۴۶:۴۵
کد خبر: ۶۲۲۵۸۴
رهاسازی یک قلاده گربه جنگلی در مناطق جنگلی رشت
یک قلاده گربه جنگلی که در محوطه مسکونی یکی از اهالی منطقه دارسازی شهرستان رشت به دام افتاده بود با تماس صاحب ملک که یکی از علاقه‌مندان حیات وحش بود ، توسط محیطبانان و دامپزشک اداره کل زنده‌گیری و پس از اطمینان از صحت و سلامت حیوان در زیستگاه طبیعی خود در مناطق جنگلی رهاسازی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ منصور سربازی معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان بااعلام این خبر گفت به دلیل کاهش تعداد طعمه‌های مورد علاقه وحوش گوشتخوار مانند گربه جنگلی، این حیوانات اغلب برای تغذیه به حاشیه روستاها و مناطق مسکونی نزدیک می‌شوند که گاهی در دام یا مکان‌های نگهداری طیور گیر می‌افتند، پرهیز از مواجهه رو در رو با این وحوش می‌تواند کمک قابل توجهی به حفظ بقای حیات وحش در مناطق کند.

سربازی افزود گربه جنگلی با نام علمی Felis chaus بومی مناطق جنگلی استان گیلان میباشد که به عنوان یک شکارچی نقش مهمی در کنترل آفات جانوری و موش ها دارد . گربه جنگلی در مقایسه با گربه وحشی دارای بدنی بزرگ‌تر، پاهایی بلندتر، دم کوتاه‌تر و گوش‌هایی به نسبت بزرگ‌تر است. در انتهای گوش‌ها همچنین موهای سیاه و بلندی دارد که در پشتِ گوش به قهوه‌ای یا سیاه می‌گرایند. رنگِ بدن این گربه در پشتِ بدن، قهوه‌ای یا خاکستریِ متمایل به زرد است و زیر بدنش سفیدِ متمایل به زرد است. اغلب بر روی دست‌ها، پاها و دُم، چندین نوار یا خالِ قهوه‌ایِ متمایل به سیاه دارند. اندازه‌ حیوان به طول سر و تنه ۶۰ تا ۹۶ سانتی‌متر، دم ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر، ارتفاع ۴۰ تا ۴۸ سانتی‌متر، وزن ۴ تا ۱۶ کیلوگرم و زیستگاه آن منطقه خزری، جنگل‌ها، بوته‌زارهای بلند و انبوه، نیزارهای مجاور تالاب‌ها و رودخانه‌ها، مزارغ ذرت و نیشکر می باشد.

وی تصریح کرد در حال حاضر این جانور جزء گونه های مورد حمایت و حفاظت سازمان محیط زیست بوده و از نظر اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت و منابع (IUCN)در رده lc قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز