فرماندار آستارا:

از افزایش سازمان های مردم نهاد استقبال می کنیم

۱۳۹۶/۰۷/۲۰ - ۱۳:۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۲۳۷۹۸
از افزایش سازمان های مردم نهاد استقبال می کنیم
فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: با توجه به نقش مردم در حوزه های اجتماعی از افزایش سازمانهای مردم نهاد در شهرستان استقبال می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ یونس رنجکش در دومین نشست هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد شهرستان آستارا اظهار داشت: هدف اصلی دولت تدبیر و امید این است که بتواند از بدنه اجتماعی در راستای رفع مشکلات بهره مند شود و بر این اساس و شرایط تسهیل کننده ای فراهم نماید تا افرادی که خواستار همراهی هستند به شکل پویا تر فعالیت نمایند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سازمان های بهزیستی، ورزش و جوانان، نیروی انتظامی و استانداری اقدام به صدور مجوز برای سازمان های مردم نهاد می کنند که بناست کلیه مجوزها بر اساس قانون، یکپارچه از سوی وزارت کشور، استانداری ها و فرمانداری صادر شود.

به گفته وی؛ در شهرستان آستارا با روند رو به رشد درخواست ها جهت فعالیت های داوطلبانه اجتماعی و تاسیس سمن روبه رو هستیم که ما نیز باتوجه به نوع رویکرد سازمانهای مردم نهاد از افزایش آنها در شهرستان استقبال می کنیم و تلاش می کنیم آنها را منسجم و قانونمند کنیم.

وی تاکید کرد: هیچ محدودیتی برای فعالان اجتماعی در قالب تشکل ها وجود ندارد و از تمامی این افراد درخواست می کنیم تا بر اساس قانون و نظم مشخص فعالیت کنند و مجوز بگیرند.

فرماندار آستارا با تاکید بر اینکه دست همه گروه هایی اجتماعی را که در مسیر تعالی جامعه فعالیت کنند را خواهند فشرد، گفت: باید از ظرفیت مردم بخصوص متخصصین بهره برد، امیدواریم در شهرستان نیز از پتانسیل این طیف استفاده کنیم و باید همه اینها را به سمت نظم بخشی و مجوز دار شدن سوق دهیم تا ما نیز پشتیبانی های لازم را بر اساس قانون داشته باشیم.

وی گفت: باید روند فعالیت های داوطلبانه مردم را تسهیل کرد چرا که در بحرانها، در بحث آموزش ها و فرهنگ سازی این سازمانهای مردم نهاد و حرکت های خیرخواهانه و داوطلبانه هستند که کمک شایانی به دولت می کنند.

رنجکش گفت: نقش محوری سازمان های مردم نهاد و فعالان اجتماعی در جامعه بر کسی پوشیده نیست و اگر هم اصرار بر گرفتن مجوز از سوی این فعالان داریم تنها با هدف ساماندهی فعالیت‌ها و نظم بخشی و بهره‌مندی از ظرفیت آنهاست.

وی ادامه داد: هر میزان قانونمند حرکت کنیم خواهیم توانست از ظرفیت‌های موجود بهتر بهره مند شویم.

پیمان بازدیدی نماینده منتخب سازمانهای مردم نهاد در هیات نظارت استان نیز در این جلسه گفت: از سال 1372 که فعالیت اجتماعی در قالب NGO  در کشورمان آغاز شد، بالاترین ثبت سمن در استان گیلان در زمان مدیریت آقای رنجکش در اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان رخ داده است حتی سازمانهای مردم نهادی که خیلی حاشیه ساز بودند نیز با مدیریت ایشان به سمت گرفتن مجوز رفتند و همراه و کمک حال دولت شدند.

وی با تاکید بر چهار مولفه فعالیت اجتماعی، سرمایه اجتماعی، حقوق شهروندی و توسعه پایدار اظهار داشت: کشوری به توسعه دست پیدا می کند که شهروند مسئولیت پذیر داشته باشد، ما در برف سال گذشته برای نخستین بار ستاد بحران سمن ها را تشکیل دادیم و کارهایی انجام دادیم که بی نظیر بود این همان فعالیت اجتماعی شهروندان مسئولیت پذیر است که جامعه را به سمت توسعه پایدار می برد.

در ادامه این جلسه توسط فرماندار آستارا و با حضور هاشم اسماعیلی معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان پروانه فعالیت برای دو سازمان مردم نهاد جدید در شهرستان آستارا که از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان  صادر شده بود به آنها اهدا شد.

 

نظر شما