فرماندار آستارا:

به جاذبه‌های گردشگری تاریخی این شهرستان بی‌توجهی شده است

۱۳۹۶/۰۷/۲۳ - ۱۲:۰۹:۴۱
کد خبر: ۶۲۴۸۸۳
به جاذبه‌های گردشگری تاریخی این شهرستان بی‌توجهی شده است
فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: به جاذبه‌های گردشگری تاریخی این شهرستان تاکنون بی‌توجهی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ یونس رنجکش در بازدید از اماکن گردشگری تاریخی شهرستان مرزی بندر آستارا اظهار داشت: در کنار جاذبه های طبیعی و فرصت های مختلف گردشگری در آستارا برخی از جاذبه ها و اماکن تاریخی وجود دارند که نسبت به احیا، بازسازی و بهره برداری درست از این اماکن برای جذب گردشگر توجه جدی نشده است.

 وی افزود: این اماکن جدا از هویت تاریخی و ارزش های نهفته در آن از نظر نوع سازه ها و مصالح به کار گرفته شده در آنها اهمیت خاصی دارند که می‌توانند مورد توجه پژوهشگران قرار گیرد.

وی یادآورشد: با مشاهده میدانی از وضعیت این اماکن و عدم رسیدگی به آنها میتوان به این نتیجه رسید که این نوع جاذبه های گردشگری و اماکن تاریخی آستارا هنوز به عنوان یک اولویت از نگاه سازمان‌های مسئول دیده نشده است.

 وی ادامه داد: برای توسعه گردشگری در آستارا باید تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود با یکدیگر دیده شود و با فضاسازی های مناسب محیطی احیا و بازسازی آنها در کنار معرفی این جاذبه ها به گردشگران ضمن حفاظت و حراست از این اماکن که متاسفانه مورد سوء استفاده و استفاده نادرست قرار گرفته است، اقدام کرد.

 فرماندار آستارا اظهار داشت: موزه  مدرسه تاریخی حکیم نظامی، مدرسه داریوش، بقعه پیر قطب الدین و بقعه شیخ محمود خیوی از جمله اماکنی هستند که در صورت بازسازی و احیای این بناها می‌توانند به عنوان قطب گردشگری تاریخی در منطقه با توجه به اهمیت های تاریخی و مردم شناسی که دارند تبدیل شوند.

یونس رنجکش در این بازدید که رییس  جدید میراث فرهنگی و گردشگری، رییس شورای اسلامی شهر و شهردار استارا وی را همراهی می کردند، دستور تشکیل کارگروهی ویژه برای رسیدگی به وضعیت این اماکن در راستای بهسازی ان را صادر و بر ضرورت بهره وری درست از این اماکن تاکید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز